اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه اول محرم انجام شد

برپایی 2 هزار ویژه برنامه سوگواری در شهرستان جم

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی جم از برپایی 2 هزار ویژه برنامه سوگواری در 200 مسجد و حسینیه شهرستان جم خبر داد.

برپایی 2 هزار ویژه برنامه سوگواری در شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حجت‌الاسلام سید حسین سادات پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان جم اظهار داشت: مردم شهرستان جم مردمانی مومن و متعهد هستند و همواره در مراسمات دینی و مذهبی حضوری چشمگیر دارند.

وی افزود: در ماه محرم امسال شاهد حضور معنوی و خالصانه مردم در مراسمات عزاداری بودیم و کیفیت مراسمات نسبت به سال گذشته مطلوب‌تر بوده است.

رئیس تبلیغات اسلامی جم از برپایی 2 هزار ویژه برنامه سوگواری در شهرستان جم خبر داد و خاطرنشان کرد: در دهه نخست ماه محرم امسال بیش از 2 هزار ویژه ‌برنامه سوگواری در شهرها و روستاهای جم تدارک دیده شد که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، اجرا شدند.

سادات تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل سخنرانی، روضه، سینه‌زنی و زنجیرزنی و تعزیه سنتی در شهرها و روستاهای مختلف است که در مجموع بیش از 2 هزار ویژه‌ برنامه سوگواری با مشارکت فعال هیئات مذهبی برگزار شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جم یادآور شد: در شهرها و روستاهای مختلف جم مبلغان اعزامی و بومی فعال بودند و در مجموع 57 مبلغ در محرم امسال در شهرستان جم مشارکت فعال داشتند.

وی بیان کرد: قبل از فرا رسیدن ایام محرم جلسه‌ای را با حضور فرماندار، امام جمعه و شورای هیئات مذهبی تحت عنوان جلسه شئونات فرهنگی برگزار کردیم و برنامه‌‌ریزی لازم برای اجرای مطلوب برنامه‌ها انجام شد.

این مسئول گفت: 15 روحانی اعزامی از قم، 9 روحانی از شهرستان‌های مجاور و 12 روحانی ویژه مدارس و ادارات و نهادهای دولتی نیز در شهرستان فعالیت داشتند.

سادات اذعان داشت: امسال در ماه محرم تعداد 200 مسجد و حسینیه شهرستان فعال بودند و بیش از 170 هیئت مذهبی نیز در مراسمات مشارکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ اصیل مذهبی و دینی در جامعه امر مهم و ارزشمندی است و همه مسئولان باید در این مسیر گام بردارند.

انتهای پیام/2451/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول