اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی آملی:

بیداری اسلامی نتیجه برائت از مشرکان در حج است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: حج روان نتیجه بیداری اسلامی است که آن نیز به نوبه خود از برائت از مشرکان نتیجه شده است.

بیداری اسلامی نتیجه برائت از مشرکان در حج است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت از حج به عنوان میهمانی عظیم خداوند یاد کرد و اظهار داشت: در این میهمانی عظیم خداوند میزبان است اما دل‌های شکسته هم می‌توانند میزبان خدا باشند و بر خلاف حج که دارای محدودیت‌های زمانی و مکانی است این میزبانی هیچ محدودیتی ندارد.

وی افزود: حج از عناصر محوری اسلام است و ائمه معصومین(ع) نیز که فاقد قدرت سیاسی بودند اقامه این فریضه الهی را در دستور کار قرار داده و این امر با به جای آوردن حج تفاوت دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان بعثه رهبری نیز وظیفه اقامه حج را بر عهده دارند گفت: این برکت عظیم به واسطه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و خون شهداست.

وی بیان داشت: حج روان نتیجه بیداری اسلامی است که آن نیز به نوبه خود از برائت مشرکان نتیجه گرفته، زیرا این کار پیام‌های زیادی برای همه جهانیان به همراه دارد به طوری که امروز می‌بینیم صدای اعتراض مردمی به عربستان نیز رسیده در حالی که اداره این کشور با جمعیتی که دارد و ثروتی که از فروش نفت به دست می‌آورد کار آسانی است.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به لزوم رعایت ادب در روابط اجتماعی و بین‌المللی به ویژه توسط شیعیان به عنوان کسانی که مدعی‌ هستند حرف‌هایی برای همه جهانیان دارند گفت: اسلام دین انسانیت است و توهین و تحقیر نه مستحب است نه واجب بنابراین باید در همه گفت‌وگوها و روابط، رعایت ادب را در دستور کار قرار داد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) حتی در مقابل مسیحیانی که برای مباهله آمده بودند و هنگام عبادت ناقوس خود را در مسجد به صدا در آوردند با خشونت رفتار نکرد و همین صبر و تحمل ایشان بود که دین اسلام را جهانی و فراگیر کرد.

وی افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در همه امور بین‌المللی و در همه کشورها مشخص است بنابراین نباید در موارد گوناگون ادب را در برخورد با دیگران فراموش کرد.

انتهای پیام/78004/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول