اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت:

حج روان در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در دوره مدیریت جدید این سازمان، حج روان و آرام در دستور کار قرار گرفت تا حجاج هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

حج روان در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی بعد از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی در قم با اشاره به مشکلاتی که در زمینه برگزاری حج به ویژه در سال جاری وجود داشت ابراز کرد: قیمت ارز، مسائل داخلی و شایعاتی مبنی بر توافق مقامات ایران و عربستان به منظور عدم برگزاری مراسم برائت از مشرکان از جمله این موارد بود.

وی افزود: برخی افراد از تکرار حادثه سال 1366 هراس داشتند و گمان می‌کردند مشکلات بسیاری در حج امسال به وجود می‌آید اما در دوره مدیریت جدید حج روان و آرام در دستور کار قرار گرفت تا حجاج دغدغه تغذیه، حمل و نقل و نیز نگرانی‌های دیگر را نداشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار(ع) به عنوان عوامل اصلی اجرای حج آرام و روان گفت: حج مسئله‌ای است که حتی اگر مسئولان سازمان حج و زیارت هم کاری نکنند توسط حضرت صاحب‌الامر(عج) اداره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته تاخیر زیادی در پروازها وجود داشت اما امسال میانگین تأخیر در اعزام زائران به عربستان و بالعکس به کمتر از 10 دقیقه کاهش یافته است.

موسوی با بیان اینکه مشکلات موجود در زمینه قربانی کردن نیز در سال جاری حل شد عنوان داشت: امسال در ساعت 2.5 بعد از ظهر انجام قربانی توسط حجاج ایرانی پایان یافت زیرا هر ذابح بیش از 1050 رأس دام را ذبح کرده بود.

رئیس سازمان حج و زیارت از بازدید مستقیم خود از امور مربوط به زائران خبر داد و افزود: امسال امروز سازمان حج و زیارت به خوبی پیش رفت.

وی عنایات الهی و توجه اهل بیت(ع) را عامل اساسی حل مشکلات حج دانست و تصریح کرد: من و سایر مسئولان هر آنچه در محضر علما و مراجع فرا گرفته‌ایم را برای اداره امور حج به کار بستیم و به موفقیت رسیدیم و بهترین حج پس از انقلاب محقق شد.

انتهای پیام/78004/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول