اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه نینوا گلستان اعلام کرد

جزئیات برگزاری نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ در گرگان

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ با محوریت محرم و صفر در گرگان برگزار می‎شود.

جزئیات برگزاری نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین بابایی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان با موضوع نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ اظهار داشت: در ادامه برنامه نمایش بزرگ و فاخر ستاره صبح که سال گذشته در گرگان برگزار شد و با استقبال فراوان و تاثیرگذاری بسیار خوب در بین مردم مواجه شد ‌امسال نیز تصمیم گرفتیم که برنامه مشابه دیگری با نام نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ با محوریت قیام اباعبدالله، هشت سال دفاع مقدس، مباحث مهدویت و ظهور منجی عالم بشریت در محل سپاه نینوا گلستان برگزار شود.

این نمایش با محوریت محرم و صفر اجرا خواهد شد

وی در خصوص موضوع و محتوای این نمایش تصریح کرد: در این نمایش با ارائه جلوه‎های ویژه و خاص از قیام عاشورا و حوادثی که در آن روز مهم به وقوع پیوست و ارتباط آن با فرهنگ انقلاب اسلامی نیز به نمایش در خواهد آمد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: این نمایش با استفاده از هنرمندان، امکانات صوت، تصویر، نور و جلوه‎های سمعی و بصری اجرا خواهد شد و تفاوت آن با نمایش سال گذشته در عدم انفجارات و استفاده از ابزارآلات جنگی است.

3000 نفر در هر نوبت از گودال سرخ دیدن خواهند کرد

بابائی با اشاره به اینکه 3 هزار نفر در هر نوبت از این نمایش دیدن خواهند کرد اذعان داشت: با توجه به تجربه اجرای برنامه سال گذشته طبق برنامه‎ریزی انجام شده این نمایش در 30 شب اجرا می‎شود و در هر شب دو نوبت و در هر نوبت، این نمایش برای یک‌هزار و 500 نفر از هم‌استانی‎ها به نمایش گذاشته خواهد شد. 

وی در خصوص زمان اجرای هر نوبت از نمایش در هر شب گفت: شروع نمایش نوبت اول در هر شب از بعد از نماز مغرب و عشا خواهد بود و سعی شده در نوبت اول، نمایش برای گروه‎هایی که از شهرهای دور همانند کلاله، خان‎ببین و . . . حضور پیدا کرده‎اند به اجرا درآید و در نوبت دوم نیز هم‌استانی‎هایی که از گرگان یا از شهرهای همجوار برای دیدن این برنامه در این محل حضور پیدا می‎کنند از این برنامه فاخر استفاده کنند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در خصوص نحوه حضور و تهیه بلیط برای استفاده از این نمایش خاطرنشان کرد: کار فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی است و در اجرای کارهای فرهنگی بزرگ نیز همه باید همت کنند و در خصوص حضور مردم نیز تصمیم گرفته شد تا مردم نیز به نوعی در این حرکت فرهنگی سهیم باشند و مبلغ 2 هزار تومان نه به عنوان بلیط بلکه با ماهیت و عنوان هدیه و مشارکت در این پروژه سهمی در تامین هزینه‎ها داشته باشند.

بابایی ادامه داد: بخش عمده این بلیط‎ها برخلاف سال گذشته در اختیار دکه‎های روزنامه‎فروشی و بخش دیگر آن در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

بازیگران این نمایش گلستانی هستند

وی در خصوص گروه برگزارکننده این نمایش بزرگ فرهنگی به خبرنگاران استان اضافه کرد: امسال در بخش ابتدایی این برنامه بزرگ سپاه ورود پیدا کرد و فضایی را در محوطه سپاه نینوا در اختیار این مجموعه قرار داد تا بخش اعظمی از هزینه اجاره مکان برگزاری دیگر در میان نباشد و این برنامه با حداقل هزینه‎ها برگزار شود.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد: هر چند که ما معتقد هستیم هر چقدر در خصوص فرهنگ و هنر هزینه شود باز هم کم است و بخش فرهنگ یک جامعه یکی از مهمترین مباحث وجودی یک جامعه است.

بابایی بیان داشت: بخش اجرا و برگزاری این نمایش نیز بر عهده مجموعه‎ای فرهنگی با نام ستاد عاشورایی لبیک یا امام و قرارگاه فرهنگی عاشورائیان از تهران است که اجرای هنرمندانه این نمایش بر عهده این عزیزان است و این گروه در ابتکاری جدید در خصوص انتخاب بازیگران این نمایش از هنرمندان بومی استان استفاده کرده‎اند که تعداد بازیگران اصلی این نمایش 30 نفر و در مجموع عوامل این نمایش 50 نفر هستند.

کمک‎های مردمی بخش اصلی هزینه‎های این نمایش را تامین کرد

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به نقش ویژه مردم در برگزاری این نمایش افزود: یکی از ویژگی‎های نمایش امسال با توجه به تجربه سال قبل این است که تلاش شده است تا مشارکت مردمی را در اجرای این نمایش در زمینه‎های مختلف جلب کنیم.

بابایی گفت: با توجه به اینکه ما معتقد هستیم این نمایش همانند عزاداری برای سیدالشهداست مردم عزیز نذوراتی داشتند که با ارائه در راستای تامین هزینه‎های اجرای این برنامه بزرگ، بخشی از هزینه‎ها را تامین کردند.

وی تصریح کرد: همچنین برخی از همکاران پاسدار سپاه نینوا استان نیز پیش‌قدم شدند و با جمع‎آوری رقم قابل توجهی بخش اعظمی از هزینه‎های این پروژه تامین شد و در بخش دیگری نیز از خیرین استان استفاده شد که در مجموع امیدواریم با ارائه یک برنامه جذاب و تاثیرگذار بتوانیم با تربیت هنرمندان خوب و بهره‎برداری از هنرمندان استان این برنامه و برنامه‎های مشابه ادامه پیدا کند و انشاالله در شهرستان‎ها نیز شاهد اجرای این نمایش و توسعه برنامه‎هایی از این دست باشیم.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در خصوص قدردانی از کمک این عزیزان افزود: برنامه‎ریزی شده تا انشاالله از عزیزانی که در راه برگزاری این پروژه فرهنگی عظیم ما را همراهی می‎کنند از آنها به صورت ویژه تقدیر شود و اسامی آنها در سر در نمایشگاه نصب شود.

بابایی در پایان شماره تلفن روابط عمومی نمایش بزرگ گودال سرخ را 4450510 و 4450511 اعلام کرد.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول