اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

ظرفیت اشتغالزایی 1700 نفر در شهرک صنعتی لارستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شهرک صنعتی لارستان ظرفیت استقرار 220 واحد صنعتی با اشتغالزایی یک‌هزار و 700 نفر را دارد.

ظرفیت اشتغالزایی 1700 نفر در شهرک صنعتی لارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، علی صداقت‌پور بعد‌از‌ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور فرماندار و نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در لارستان چهار شهرک و ناحیه صنعتی فعال وجود دارد و این شهرستان به لحاظ داشتن سرانه فضای شهرک‌های صنعتی از جایگاه بالایی در این استان برخوردار است.

وی افزود: شهرک صنعتی لار با 118 هکتار مساحت یکی از فعال‌ترین شهرک‌های صنعتی این استان است که ظرفیت استقرار 220 واحد صنعتی با اشتغالزایی یک‌هزار و 700 نفر را دارد و هم‌اکنون 62 واحد صنعتی فعال و 58 واحد صنعتی نیز در مرحله ساخت و ساز در این شهرک وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون بیش از 60 میلیارد ریال طرح عمرانی و زیرساختی در این شهرک صنعتی اجرا شده است گفت: امسال نیز طرح‌هایی با اعتبار 14 میلیون ریال در این شهرک صنعتی پیش‌بینی شده که اجرای تصفیه‌خانه نیز از اولویت‌های سال 92 است.

صداقت پور همچنین با بیان اینکه ناحیه صنعتی بیرم با 42 هکتار مساحت نیز آماده واگذاری زمین به متقاضیان است اضافه کرد: این ناحیه صنعتی ظرفیت استقرار 60 واحد صنعتی با اشتغالزایی 800 نفر را دارد.

وی ادامه داد: تاکنون 2.5 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در این ناحیه صنعتی هزینه شده و پروژه‌هایی به ارزش حدود 120 میلیارد ریال نیز برای این شهرک صنعتی در نظر گرفته شده است.

صداقت‌پور همچنین گفت: مجوز حفر یک چاه برای تامین آب آشامیدنی در این ناحیه صنعتی اخذ شد و اجرای طرح‌های تامین آب و برق نیز به پیمانکار واگذار شده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه شهرک صنعتی اوز از سال گذشته آماده واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران شده است، تصریح کرد: تاکنون به دو سرمایه‌گذار در این شهرک صنعتی زمین واگذار شده و این شهرک صنعتی ظرفیت استقرار 40 واحد صنعتی با 600 نفر اشتغالزایی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 10 میلیارد ریال طرح در این شهرک صنعتی اجرا و 4 میلیارد ریال پروژه نیز برای امسال در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه در ناحیه صنعتی پشت سنگر و حسن لری لار نیز تاکنون 3.5 میلیارد ریال طرح از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اجرایی شده است گفت: هم‌اکنون نیز حدود 80 میلیارد ریال طرح زیرساختی در این ناحیه صنعتی پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: این ناحیه صنعتی ظرفیت استقرار 47 واحد صنعتی با اشتغالزایی 400 نفر را دارد و هم‌اکنون پنج واحد صنعتی فعال در آن مستقر و پنج واحد صنعتی نیز در مرحله ساخت و ساز قرار دارد.

وی بر سیاست کیفی‌سازی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان تاکید کرد و گفت: با اجرای طرح‌های عمرانی زیرساختی و تکمیل امکانات به دنبال ایجاد فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی هستیم تا شاهد توسعه صنعتی و اشتغال پایدار در این شهرستان باشیم.

صداقت‌پور همچنین از آماده بودن ساختمان مجتمع کسب و کار شهرک صنعتی لار خبر داد و اضافه کرد: با تجهیز این مجتمع در ماه‌های آینده شاهد فعالیت و آغاز به کار آن خواهیم بود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به آماده بودن ساختمان اورژانس و آتش‌نشانی در شهرک صنعتی لار گفت: به زودی یک ماشین آتش‌نشانی به این شهرک صنعتی اختصاص می‌یابد.

وی همچنین به پیگیری نماینده و فرماندار این شهرستان به منظور اختصاص بخشی از دو درصد اعتبارات نفت و گاز برای توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی در لارستان تاکید کرد.

نماینده مردم لار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت وجود شهرک‌های صنعتی برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی در این شهرستان گفت: در زمینه پیگیری مسائل مربوط به شهرک‌های صنعتی به ویژه تجهیز و استقرار اورژانس و آتش‌نشانی در سطح استانی و ملی تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

محمد جعفرپور با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در زمینه توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی لار بر توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی تاکید کرد.

محمد امیری فرماندار ویژه لارستان نیز با اشاره به نقش شهرک‌های صنعتی برای توسعه صنعتی و اشتغال پایدار گفت: شهرک‌های صنعتی لارستان می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌های ایرانی‌های مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس را فراهم کند.

انتهای پیام/2448/ق/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول