اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو ـ 3

سلیمانی: شهیده‌های زن ‌کردستان ‌خون پاکشان را فدای ارزش‌های ‌نظام ‌کردند‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: شهیده‌های زن استان ‌هنگامی که گروهک‌های ضد انقلاب برای شهید کردن افراد ‌مدافع انقلاب به منازلشان می‌ریختند خود را سپر بلای فرزند و یا شوهرانشان کرده و خون پاکشان را فدای ارزش‌های این نظام الهی کردند.

سلیمانی: شهیده‌های زن ‌کردستان ‌خون پاکشان را فدای ارزش‌های ‌نظام ‌کردند‌

محمد سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج نقش زنان در پیروزی انقلاب و هشت‌ساله دفاع مقدس را مهم دانست و تصریح کرد: شیرزنان ایران اسلامی در راستای دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی در طول سال‌های جنگ دوشادوش مردان جنگیدند و در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب با الگوگیری از زنان صدر اسلام حماسه‌های زیادی خلق کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از زنان شهیده‌ استان به عنوان مظلوم‌ترین شهیده‌های کشور نام برد و افزود: تعداد زیادی از این بزرگواران در اوایل انقلاب به جرم دفاع از ارزش‌های اسلامی به بدترین شکل ممکن شکنجه شدند و به شهادت رسیدند.

به گفته سلیمانی، بسیاری از شهیده‌های زن استان کردستان هنگامی که گروهک‌های ضد انقلاب برای شهید کردن افراد شاخص و مدافع انقلاب به منازلشان می‌ریختند خود را سپر بلای فرزند و یا شوهرانشان کرده و خون پاکشان را فدای ارزش‌های این نظام الهی کردند.

وی اضافه کرد: چه بسیار زنانی بدون هیچ ترس و واهمه‌ای دوشادوش برادران، همسران و پدرانشان سلاح برداشتند و بخاطر دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب به دست ناجوانمردانه دشمنان به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

مدیرکل بنیاد شهید استان کردستان از شهیده فاتحی‌کرجو نیز به عنوان اسوه ایثار و شهادت نام برد و گفت: باید در راستای معرفی بیشتر این شهیده گرانقدر به جامعه با جدیت کار شود.

سلیمانی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج اهداف و آموزه‌های دینی و انسان‌ساز آنان در جامعه تاکید کرد و گفت: این رسالت تک‌تک افراد جامعه است که باید در این راستا اهتمام ورزید.

به گفته وی، ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ ارزشمند تنها راه مقابله با هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا در شناساندن و تبیین هرچه بیشتر اهداف شهدا به جامعه به ویژه برای جوانان تاثیرگذار است و باید در برگزاری این یادواره‌ها بیش از هر چیز به محتوای آنها توجه شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: تعدادی از شهیده‌های کشور معلمانی بودند که برای تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک از شهرهای خود به مناطق روستایی دور افتاده‌ای آمده و در مرزهای کشور به شهادت رسیدند که این افراد نمونه‌هایی از تعداد کثیری از ایثار و ایثارگری‌های زنان شهیده‌ ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و قبل از جنگ است.

وی در ادامه برگزاری کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو را فرصت خوبی برای معرفی بهتر شهدای زن استان عنوان کرد و گفت: تدوین آثار شهدای زن استان با هدف شناساندن ‌آنان در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در پایان با بیان اینکه در سیاست‌های کلان و خط‌‌ مشی‌های نظام همه دستگاه‌ها مکلف به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید در این حوزه تلاش کنند، بیان داشت: 20 درصد از اعتبارات فرهنگی تمام نهادها بر اساس قانون باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرف شود.

گفتنی است شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در سن 16 سالگی توسط گروهک منحله کومله در سنندج ربوده شد و پس از 11 ماه اسارت و شکنجه و آزار با سری تراشیده در روستای هشمیز از توابع سنندج به جرم دفاع از نظام و ایستادگی در برابر عدم اهانت به امام راحل به شهادت رسید.

انتهای پیام/79002/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول