اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو ـ 4

منصوری: ارسال 135 مقاله‌ به دبیرخانه کنگره شهیده ناهید فاتحی‌کرجو

خبرگزاری فارس: دبیر کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو از ارسال 135 مقاله از سراسر کشور بعد از اعلام فراخوان به دبیرخانه این کنگره خبر داد و گفت: از صاحبان 20 مقاله برتر تقدیر خواهد شد.

منصوری: ارسال 135 مقاله‌ به دبیرخانه کنگره شهیده ناهید فاتحی‌کرجو

ناهید منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در این مراسم از صاحبان سه مقاله برتر تجلیل و چکیده 20 مقاله برتر در قالب کتابی چاپ می‌شود.

به گفته دبیر کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو و 7 هزار زن شهیده کشور در ادامه به برنامه‌های دبیرخانه این کنگره در سال جاری با محوریت شهیده‌ ناهید فاتحی‌کرجو در سال جاری اشاره کرد و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های استان، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام شهیده فاتحی‌کرجو، برگزاری مسابقات انشا نویسی و طراحی در بین دانش‌آموزان و برگزاری یادواره‌های شهدای زن در تمامی رده‌های بسیج خواهران را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: یک روز پس از برگزاری کنگره، همایش پیاده‌روی زنان بسیجی به سمت آبیدر سنندج و جمعه هفته آینده هم تکرار این برنامه در روستای هشمیز محل شهادت شهیده فاتحی‌کرجو برگزار خواهد شد.

منصوری اضافه کرد: تهیه مستندی از زندگینامه شهیده ناهید فاتحی‌کرجو، سرکشی از خانواده این شهیده و تشکیل 5 کمیته تخصصی به منظور تسهیل در برگزاری این کنگره از دیگر اقدامات دبیرخانه کنگره بوده است.

وی هدف از برگزاری کنگره شهیده ناهید فاتحی‌کرجو و 7 هزار زن شهیده کشور در کردستان را تجلیل از مقام والای شهدا به ویژه شهدای زن و معرفی آنان به عنوان اسوه‌های ایثار و مقاومت در برابر ظلم به جامعه و به ویژه نسل جدید ذکر کرد و گفت: زنان ایران اسلامی و بلاخص زنان کردستان در دفاع مقدس نقش والایی را ایفا کردند که باید به جامعه اسلامی معرفی شوند.   

به اعتقاد دبیر کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو و 7 هزار زن شهیده کشور، برگزاری این کنگره گوشه‌ای از خودگذشتگی‌های زنان کردستان را به نمایش می‌گذارد که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در دو جبهه مقابله با ضدانقلاب داخلی و رژیم بعث در خارج از نظام اسلامی و آرمان‌های والای آن دفاع می‌کردند. 

وی در پایان بر تاسی زنان از شهدا و حضرت زینب(ع) به عنوان الگوی زن مسلمان تاکید کرد و افزود: با این مهم ضمن مقابله با بیگانگان، راه نفوذ افکار انحرافی اجیرشدگان داخلی به جامعه اسلامی نیز بسته خواهد شد.

لازم به ذکر است، شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در سن 16 سالگی توسط گروهک منحله کومله در سنندج ربوده شد و پس از 11 ماه اسارت و شکنجه و آزار با سری تراشیده در روستای هشمیز از توابع سنندج به جرم دفاع از نظام و ایستادگی در برابر عدم اهانت به امام راحل به شهادت رسید.

انتهای پیام/79001/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول