اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آستانه امامزاده عباس(ع) خبر داد

حضور 104 هیئت عزاداری در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستانه امامزاده عباس(ع) ساری از حضور 104 هیئت عزاداری در آستانه مقدس این امامزاده خبر داد.

حضور 104 هیئت عزاداری در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری

سید مجتبی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری گفت: در دهه اول ماه محرم بین عزاداران امام حسین(ع) که برای عزاداری به امامزاده عباس(ع) آمده بودند بسته‌های فرهنگی مانند کتاب و کتابچه با نام‌های اشک نیزه و درس‌هایی از عاشورا و نشریه احسان ماندگار ویژه ماه محرم اهدا شد.

وی تصریح کرد: نرم‌افزارهای بصیرت عاشورایی، بعثت خون، سجاده خونی، فاطمه سه ساله، قرآن و حسین و درس‌هایی از عاشورا که از سایت مجتمع فرهنگی پژوهشی سازمان اوقاف استان مازندران دریافت شد، از طریق سیستم بلوتوث در اختیار علاقمندان قرار داده شد.

حسینی با اشاره به اینکه در شب عاشورا مراسم تلاوت قرآن کریم با حضور قاری برتر استان سید رضا چاوشیان در این آستانه برگزار شد، گفت: استقبال خوبی از سوی عزاداران امام حسین از این مراسم شد.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده عباس(ع) با اشاره به اینکه در روز ظهر عاشورا هیئت‌های زیادی به این آستانه آمده بودند، اظهار داشت: عزاداران امام حسین(ع) در صفوف به هم پیوسته به صورت جماعت به اقامه نماز ظهر عاشورا پرداختند.

این مسئول بیان کرد: در شب یازدهم ماه محرم با حضور عزاداران مراسم شام غریبان، خیمه‌سوزان، تعزیه‌خوانی و نوحه‌سرایی در صحن مطهر این آستانه برگزار شد.

حسینی عنوان کرد: با حضور بیش از 70 خادم افتخاری این آستانه مراسم ویژه عزاداری خادمین با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری در صحن مطهر این آستانه برگزار شد.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده عباس(ع) از حضور 104 هیئت عزاداری به این آستانه خبر داد و اظهار داشت: شهرستان ساری بیشترین هیئت‌های عزاداری را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: هیئت‌های زیادی از شهرستان‌های بهشهر، نکا، قائمشهر، بابل و بابلسر برای عزاداری سالار شهیدان به آستانه امامزاده عباس(ع) آمدند.

حسینی با اشاره به اینکه به هیئت‌هایی که از مداحان جوان خوش صدا استفاده کردند همایل یا ابوالفضل و یا حسین اهدا شد، تصریح کرد: به پیرترین و جوان‌ترین فرد شرکت‌کننده در مراسم‌های عزاداری هدیه داده شد.

انتهای پیام/86003/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول