اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان صدا و سیما:

شهدای رسانه با مهاجرت و مجاهدت ندای حق را لبیک گفتند

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان صدا و سیما گفت: تمام شهدای رسانه در روز شهادتشان برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی عازم ماموریت بوده و دو امر مهاجرت و مجاهدت را توامان با هم دارا بودند.

شهدای رسانه با مهاجرت و مجاهدت ندای حق را لبیک گفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم در آئین هفتمین سالگرد شهادت شهدای رسانه اظهار داشت: علما و اندیشمندان جهان اسلام با دانش و بصیرت خویشتن موجب ارتقای فضای معنوی و فکری جامعه بشری می‌شوند، شهدای نیز در راه حضرت حق پیکار و مجاهدت می‌کنند و با نثار خون خویش به شهادت می‌رسند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما با اشاره به قیام امام حسین (ع) و واقعه کربلا، عنوان کرد: مهاجرت از ویژگی‌ بارز شهدا محسوب می‌شود و شهیدان انقلاب اسلامی نیز در این امر به سالار شهیدان تاسی کردند، امام حسین (ع) برای دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) از مدینه به مکه مهاجرت کردند و این مهاجرت، منجر به  شهادت ایشان و اسارت خانواده‌شان شد.

وی ادامه داد: تمام شهدای رسانه در روز شهادتشان برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی عازم ماموریتی بودند و دو امر مهاجرت و مجاهدت را توامان با هم دارا بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با اشاره به ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی اصحاب رسانه ابراز داشت: شهدای رسانه با همت والا، شکیبایی و تلاش شبانه‌روزی تمامی دستاوردهای نظامی و غیر نظامی کشور را در شعاع و قلمرو جهانی به معرض نمایش و ارزیابی تمام دنیا قرار می‌دهند که کاری ستودنی است.

قائم مقام سازمان صدا و سیما با تاکید بر توطئه‌ها و دسایس دشمنان ادامه داد: امروز جنگ دشمنان دیگر جنگ سخت‌افزاری و سرد نیست بلکه فعالیت دشمن در عرصه سایبری و جنگ نرم طراحی شده است و تمام حقایق موجود در کشور را به صورت برعکس و وارونه به تمام جهان مخابره می‌کنند.

موسوی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: ما به برکت خون شهدای رسانه و هشت سال جنگ تحمیلی با تمام تحریم‌ها، تطمیع‌ها و تهدیدهای دشمنان مقابله می‌کنیم و توطئه‌های بیش از صدها شبکه رادیو و تلوزیونی استکبار را با بصرت و ایمان امت حزب‌الله خنثی می‌کنیم.

در ادامه این مراسم، دسته عزاداران دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با مرثیه‌سرایی مرتضی طاهری به عزاداری پرداختند.

اجرای تواشیح، مدیحه و نوحه سرایی همراه با زنجیر زنی جمعی از سربازان تشریفات دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین آزادسازی 104 کبوتر به یاد شهدای رسانه از برنامه های دیگر این آیین بود.

در بخش پایانی این مراسم نیز با قرائت نام 104 تن از شهدای رسانه و ارتش، 104 کبوتر به یاد این عزیزان به پرواز درآمدند. حُسن‌ختام این مراسم بزرگداشت نیز اهدای گل توسط میهمانان حاضر به مزار شهدا بود.

آیین هفتمین سالروز شهادت جمعی از اصحاب رسانه کشور عصر پنجشنبه در قطعه 50 بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این آیین که با حضور جمعی از دست اندرکاران امور رسانه‌ای کشور و خانواده این شهدا همراه بود، قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، از علما و شهدا به عنوان گروهی یاد کرد که به تعبیر قرآن کریم دارای برجستگی های ویژه‌ای هستند.

اجرای تواشیح، مدیحه و نوحه سرایی همراه با زنجیر زنی جمعی از سربازان تشریفات دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین آزادسازی 104 کبوتر به یاد شهدای رسانه از برنامه های دیگر این آیین بود.

انتهای پیام/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول