اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی سبک زندگی اسلامی:

مهلت ارسال مقالات همایش سبک زندگی اسلامی تا 15 آذر تمدید شد

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش ملی سبک زندگی اسلامی از تمدید مهلت ارسال مقالات تا 15 آذر ماه سال‌جاری خبر داد.

مهلت ارسال مقالات همایش سبک زندگی اسلامی تا 15 آذر تمدید شد

حجت‌الاسلام رحیم میردرکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش ملی سبک زندگی اسلامی بر اساس سخنرانی مقام معظم رهبری در خراسان شمالی درباره سبک زندگی خبر داد و اظهار داشت: متقاضیان تا 15 آذر ماه جاری فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه و به آدرس قم- بلوار جمهوری اسلامی- مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)- اداره همایش‌ها و نشست‌‌های علمی یا پست الکترونیک  Hamayesh@iki.ac.ir ارسال کنند.

وی با اشاره به محورهای همایش ملی سبک زندگی اسلامی گفت: نقش نخبگان در تبیین سبک زندگی اسلامی، آسیب‌شناسی سبک زندگی فعلی، وظیفه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان در سبک زندگی، خطرهای تقلید در سبک زندگی و ارزش‌ها در جامعه اسلامی از جمله محورهای این همایش است.

عضو شورای علمی گروه روانشناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تولید و مصرف و عزت و کرامت در جامعه اسلامی، جوان در جامعه اسلامی، جوان در حکومت اسلامی، امید و نشاط در جامعه اسلامی، گوش کردن در جامعه اسلامی و عقل و اندیشه در جامعه اسلامی را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: علم در جامعه اسلامی، اختراع در جامعه اسلامی، صنعت، سیاست و اقتصاد در جامعه اسلامی، تبلیغات در جامعه اسلامی، ثروت و قدرت در جامعه اسلامی، کار جمعی و فرهنگ آن، وحدت و اتحاد و تفریح در جامعه اسلامی از دیگر محورهای این همایش است.

میردرکوندی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند در صورت تمایل از بین محورهایی مانند وظیفه و مسئولیت در جامعه اسلامی، پیشرفت، تمدن و تمدن‌سازی و سبک زندگی، شهید در جامعه اسلامی، همت و تلاش در جامعه اسلامی، هدف در جامعه اسلامی، رستگاری و امنیت روانی و اخلاقی در جامعه اسلامی موضوع مقالات خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به محور سبک زندگی در مقیاس فردی گفت: فرد و عبادت، فرد و قرآن، فرد و مسجد، فرد و روابط‌ خانوادگی و اجتماعی، فرد و ویژ‌گی‌های شخصیتی اخلاقی، فرد و تحصیلات، فرد و اشتغال، فرد و ساعت فراغت و فرد و رسانه از جمله موضوعاتی بوده که زیرمجموعه این محور مطرح می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی سبک زندگی اسلامی خانواده و تعامل زوجین، خانواده و تعامل والدین و فرزندان، خانواده و تعامل فرزندان با فرزندان، خانواده و نقش جنسیت در آن، خانواده و اوقات فراغت، خانواده و معیشت، خانواده و روابط همسایگی و خانواده و روابط خویشاوندی را از موضوعات محور سبک زندگی در مقیاس خانواده ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه و آداب ‌و رسوم اجتماعی، جامعه، سنت ‌و‌ تجدد، جامعه و ورزش، جامعه، مراسم دینی و هیئت‌های مذهبی، جامعه و فرهنگ دینی، جامعه و ارزش‌های اخلاقی، جامعه و رسانه‌های جمعی، جامعه و تهاجم فرهنگی، جامعه و تجمل‌گرایی و رفاه‌خواهی، جامعه و فردگرایی، جامعه و گروه‌های ضدفرهنگی، جامعه و ضرورت مهندسی فرهنگی، جامعه و آداب ازدواج و طلاق و در نهایت جامعه، مسجد و سایر اماکن مذهبی در بخش سبک زندگی در مقیاس اجتماعی مطرح می‌شود.

میردرکوندی با اشاره به سبک زندگی در مقیاس بین‌الملل گفت: امت اسلامی و روابط بین‌المللی، امت اسلامی و مشکلات بین‌المللی، امت اسلامی و ملل و ادیان دیگر، امت اسلامی و عزت بین‌المللی، امت اسلامی و تنوع فرهنگی (تهاجم فرهنگی، تقابل فرهنگی، مهاجرت و ...) و امت اسلامی و مرزهای جغرافیایی از جمله موضوعات این محور است.

وی با بیان اینکه تاکنون 250 اثر به دبیرخانه همایش ملی سبک زندگی اسلامی ارسال شده است، یادآور شد: مقالات باید از ساختار علمی و مشخصاتی مانند عنوان، مشخصات نویسنده، چکیده، کلید واژه‌ها، مقدمه، بدنه اصلی، نتیجه‌گیری و فهرست منابع برخوردار باشد.

دبیر علمی همایش ملی سبک زندگی اسلامی عنوان کرد: همایش ملی سبک زندگی اسلامی بهمن ماه سال‌جاری برگزار می‌شود و افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.hamayesh.iki.ac.ir مراجعه کرده یا با تلفن 2909099 – 0251 تماس بگیرند.

انتهای پیام/78003/م/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول