اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ریختن فاضلاب به رودخانه بشار یاسوج فاجعه است / علوم پزشکی و محیط زیست به میدان بیایند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از دستگاه‌هایی که در زمینه آلودگی رودخانه بشار کم‌کاری و ضعف دارند، گفت: ریختن فاضلاب به رودخانه بشار یاسوج فاجعه است که علوم پزشکی و محیط زیست به میدان بیایند.

ریختن فاضلاب به رودخانه بشار یاسوج فاجعه است / علوم پزشکی و محیط زیست به میدان بیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز در دیدار با برخی مدیران دستگاه‌های دولتی در کهگیلویه و بویراحمد با خطاب قرار دادن محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی ریختن فاضلاب شهر را به رودخانه بشار فاجعه خواند و اظهار کرد: من فقط این موضوع را شنیدم ولی امیدوارم که صحت نداشته باشد و موضوع به این شکلی که طرح شده نباشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ریختن فاضلاب انسانی شهر بزرگ یاسوج به یک رودخانه ارزشمند و کم‌نظیر در دنیا دردناک و غیر قابل تحمل است و در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی، آب و فاضلاب شهری و محیط زیست باید پاسخگو باشند.

صابری با انتقاد از وضعیت شورای سلامت در این استان، خطاب به برخی اعضای شورای سلامت این استان گفت: شورای سلامتی که شما مسئول آن هستید بسیار ضعیف بوده و باید فکری به حال آن کنید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بدون شک همه شما بهتر از من آثار و تبعات ریختن زباله و فاضلاب به رودخانه را می‌دانید آن هم رودخانه بشار که انسان‌ها، جانوران، حیات وحش و محیط زیست انسانی وابستگی شدیدی به آن دارند. 

* اجرای ناقص فاضلاب شهری نشان از ضعف مسئولان دارد

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد رودخانه بشار را سرمایه ارزشمند این استان خواند و تصریح کرد: همه آثار زیان‌بار این خطر بزرگ را در پرورش ماهیان و آبزیان، طیور، حیات وحش، زراعت و مواد غذایی و به طور کلی روی زندگی بشر می‌دانند و مهم‌تر از همه افرادی که در این زمینه مسئول هستند باید متوجه این خطرات و تاثیرات غیر قابل جبران ریختن فاضلاب به رودخانه در جامعه انسانی در کهگیلویه و بویراحمد باشد.

وی در پاسخ به اظهارنظر یکی از مدیران که گفته بود حدود 30 درصد جمعیت در شهر یاسوج زیر پوشش شبکه فاضلاب نیست و فاضلاب سایر مناطق نیز کامل اجرا نشده است، گفت: اگر این‌گونه است بدون شک از بی‌‌عرضگی و ضعف مسئولان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: چه پول بوده و کار به صورت کامل انجام نشده و چه مدیران مسئول در این موضوع دنبال پول نرفتند، در هر صورت نشان از بی‌عرضگی مسئولان دارد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم هوشیاری مسئولان در پاسداشت سرمایه خدادادی رودخانه بشار خاطرنشان کرد: مسئولان و همه مردم قدر نعمت کم‌نظیر رودخانه بشار را بدانند.

انتهای پیام/82005/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول