اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاروان سفینة النجاة-17

حماسه تاریخی مردم اراک در استقبال از ضریح عشق

خبرگزاری فارس: بیش از 200 هزار نفر از مردم اراک در استقبال از ضریح اباعبدالله الحسین حماسه‌ای ماندگار خلق کرده و برگ زرینی به تاریخ این شهر افزودند.

حماسه تاریخی مردم اراک در استقبال از ضریح عشق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس اعزامی به کاروان سفینة النجاة، کاروان سفینة النجاة که ساعت 11 و 45 دقیقه وارد شهر اراک شده بود مورد استقبال تاریخی مردم و مسئولان حسینی شهر اراک قرار گرفت.

مراسم استقبال با شکوه مردم شهید پرور اراک در میدان امام که به سه‌راهی خمین معروف است با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک، آیت‌الله محی الدین شیرازی استاد برجسته حوزه و جمعی دیگر از مسئولان استان مرکزی و شهر اراک برگزار شد.

هزاران نفر از مردم عاشورایی اراک با پرچم‌های سیاه و پرچم‌هایی که یا حسین بر روی آن نوشته شده بود و با دود کردن اسپند و چشمانی اشک‌بار کاروان سفینة النجاة را تا مصلای اراک همراهی کردند.

مردم اراک که با رویت ضریح عشق سر از پا نمی‌شناختند در ماتم مصیبت‌های وارده به حضرت سیدالشهدا اشک غم ریختند و سینه زنان ضریح مطهر اباعبدالله را مشایعت کردند.

سرمای شدید هوای اراک نیز مانع حضور پرشور مردم در مراسم استقبال ضریح مطهر اباعبدالله نشد و اقشار مختلف مردم با پای برهنه مسیر طولانی میدان امام خمینی تا مصلای شهر اراک را طی کردند.

پیرزنان و پیرمردان نیز این مسیر بلند را با عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان با کاروان سفینة النجاة همراه شدند.

هر لحظه در طول مسیر بر جمعیت همراه با ضریح مطهر حضرت اباعبدالله افزوده شد به گونه‌ای که تریلر حمل ضریح بارها در میان حجم جمعیت متوقف شد.

فریاد «حسین، حسین» یک لحظه از زبان مردم همراه با ضریح مطهر اباعبدالله قطع نشد و مردم اراک با گره زدن دل‌های خود با ضریح جدید اباعبدالله با مولا و مقتدایشان بیعت کردند.

جمعیت استقبال کننده در طول مسیر حرکت کاروان سفینة النجاة سر از پا نمی‌شناختند و در پی ضریح عشق با شور حسینی حرکت می‌کردند.

مردم شهید پرور و ولایی اراک در طول مسیر حرکت ضریح مطهر ابا عبدالله صحنه‌های بسیار زیبا و معنوی را خلق کردند که با هیچ بیانی قابل توصیف نیست.

کاروان سفینة النجاة پس از حدود 2.5 ساعت که وارد شهر اراک شده بود در میان بیش از 100 هزار اراکی به مصلای این شهر که محل استقرار ضریح مطهر اباعبدالله الحسین بود رسید.

هزاران نفر از مردم این شهر از ساعت پنج صبح در مصلای اراک در انتظار آمدن ضریح مطهر حضرت اباعبدالله بودند و پس از ساعت‌ها انتظار به آرزوی خود رسیدند و ضریح عشق را زیارت کردند.

ضریح مطهر اباعبدالله تا صبح فردا در مصلای اراک جهت زیارت و بازدید عموم مردم مستقر است.

انتهای پیام/78010/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول