اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور

لوح ثبت ملی مشهد میرزا رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته حفظ و احیای آثار تاریخی نهضت جنگل در کنگره ملی روحانی میرزا کوچک جنگلی از رونمایی ثبت ملی مشهد میرزا «مکان شهادت میرزا کوچک» با حضور رئیس جمهور در این کنگره خبر داد.

لوح ثبت ملی مشهد میرزا رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امید عزیزی در جمع اعضای کمیته مذکور با اشاره به ثبت ملی مشهد میرزا اظهار کرد: در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پاسداشت حرمت روحانی شهید میرزا کوچک و بهره‌گیری از اهداف اسلام‌خواهی و آزادیخواهی رهبر نهضت جنگل، لوح ثبت مشهد میرزا کوچک جنگلی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است با حضور رئیس جمهور در کنگره ملی رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مشهد میرزا کوچک جنگلی در ییلاق آلاله پشته ماسال قرار گرفته است، افزود: میرزا کوچک در این ییلاق با دژخیمان مبارزه کرد و گرفتار برف و کولاک شد و به شهادت رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ادامه داد: با توجه به ثبت ملی این مکان در فهرست آثار ملی ایران، برنامه‌ریزی‌های مقتضی در شٱن این جایگاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی از جمله این برنامه‌ها را تامین اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت جاده‌ای و روشنایی برق با حمایت تمام دستگاه‌های اجرایی و اجرای طرح یادمان مشهد میرزا و طرح تندیس‌های چهارگانه نماد روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی واقع در مبادی ورودی گیلان ذکر کرد و گفت: امیدواریم با پیش‌بینی اعتبار صورت گرفته این امر به‌زودی محقق شود.

عزیزی، طرح بهسازی و ساماندهی آرامگاه میرزا، ساماندهی جداره پیرامون مزار، نورپردازی و ساماندهی مزار شهدا با هزینه‌کرد اعتباری به میزان 4 هزار میلیون ریال اشاره کرد که به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: در این طرح، بهسازی و ساماندهی تلاش شده تا از الگوهای معماری بومی منطقه و ویژگی‌های معماری اماکن مذهبی بهره گرفته شود.

این مسئول، درباره اهداف برگزاری کنگره مذکور ابراز کرد: غبار روبی از مفاخر فرهنگ ایرانی و الگو برداری از قیام ابا عبدا‌لله‌الحسین(ع) و تعظیم بزرگ‌مردان مبارزه با استکبار خارجی از جمله اهداف کنگره است.

انتهای پیام/2300/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول