اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان:

موفقیت اقتصاد مقاومتی از فنی‌و‌حرفه‌ای می‌گذرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: : موفقیت اقتصاد مقاومتی از فنی‌ و‌ حرفه‌ای عبور می‌کند.

موفقیت اقتصاد مقاومتی از فنی‌و‌حرفه‌ای می‌گذرد

محمد جهانتیغی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بازدید همگانی از تجهیزات روز اداره‌کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای از امروز به طور رسمی همزمان با سراسر کشور در استان برگزار خواهد شد.

وی از اصرار اداره‌کل برای ختم بازدید‌ها به مرکز تخصصی شماره دو این اداره کل خبر داد و افزود: جهت گیری فعلی ما در سیاست‌های کلان آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای به ‌روز‌آوری رشته‌ها است به عبارت دیگر وقتی از عرضه محوری به سمت تقاضا محوری می‌رویم، باید هزینه‌هایی را پرداخت‌ کنیم که مصداق آن، به‌ روز‌آوری رشته‌ها است.

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای سیستان و بلوچستان به تلاش مضاعف این سازمان در سند راهبردی برای ایجاد رشته‌های جدید فناوری اطلاعات، انرژی‌های نو و تجزیه پذیر خورشیدی و بادی اشاره کرد و بیان داشت: این رشته‌ها قبلاً یا جایگاهی‌ نداشته و یا به ندرت مطرح شده ولی در حال حاضر به عنوان تکلیف، رشته‌های فرآوری محصولات کشاورزی، مواد غذایی و عرصه‌های آب‌ و‌ خاک وارد کار شده‌اند.

جهانتیغی ادامه داد: در مرکز تخصصی شماره دو، رشته‌های الکترونیک پیشرفته در حال تجربه بوده و در عرصه‌ تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی جزو مجهز‌ترین کارگاه‌های آموزشی جنوب شرق به حساب می‌آییم.

وی موفقیت در عرصه‌ آموزش‌های ملی مهارت را منوط به ایجاد رشته‌های جدید و نو دانست و بیان کرد: حتماً باید وارد عرصه‌های فناوری شویم، در مرکز شماره دو، رشته‌های جدید عکاسی و فیلمبرداری را ارائه داده و آموزش تعمیر این وسایل نیز در دستور کار قرار دارد این آموزش‌ها به طور قطع زمانی سودآور است که از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده شود.

عضو کارگروه‌ اشتغال سیستان و بلوچستان، تکنولوژی‌های مورد استفاده سازمان آموزش‌ فنی‌ و‌ حرفه‌ای را به روز دانست و گفت: سازمان آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز، آموزش‌های خود را روز‌آوری می‌کند به عنوان مثال، فناوری خودرو در استان یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را در اختیار دارد.

جهانتیغی گفت: سازه‌های ماکارونی در طرح «مهندسین فردا» عرصه‌ای بود که تعجب دانشجویان را برانگیخت و این رشته از پر‌طرفدارترین و سنگین‌ترین رشته‌ها در دانشگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: اینها همه برای ایجاد عرصه‌ جدید برای داوطلبان در بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده است که باید از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم، ما نمی‌توانیم‌ رضایت مشتری را برآورده کنیم، مگر سطح کارآمدی افراد را بالا ببریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان تأکید کرد: موفقیت اقتصاد مقاومتی از فنی‌ و‌ حرفه‌ای  عبور می‌کند، این دستگاه‌ آمادگی لازم را برای عرضه‌ نیاز‌های هر فرد در عرصه‌ حوادث غیر‌ مترقبه داشته و می‌توانیم نقش محوری در سایه متولیان مدیریت بحران استان داشته باشیم.

انتهای پیام/75002/ح/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول