اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش:

حضور در آب‌های آزاد قدرت نظامی ایران را اعتلا بخشیده است

خبرگزاری فارس: معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور در آب‌های آزاد و همچنین اقیانوس‌ها سبب شده تا قدرت دفاعی و نظامی خود را در عرصه دریا به رخ بیگانگان بکشیم.

حضور در آب‌های آزاد قدرت نظامی ایران را اعتلا بخشیده است

ناخدا یکم حسین خانزادی در حاشیه حضور در جمع نمازگزاران اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در یک صلابت بی‌نظیر در حوزه دریا در سال‌های اخیر موفق شدیم ورود مقتدرانه به منابع آبی آزاد و اقیانوس‌های وسیع داشته باشیم تا ضمن نشان دادن توان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امکان و بستر استفاده بهینه از این منبع خدادادی را برای کشورمان فراهم آوریم.

وی گفت: دیگر دوران تهدیدهای نظامی در عرصه دریا و برخی کارشکنی‌ها و رفتارهای قلدر مآبانه به پایان رسیده و ما با تکیه بر فناوری‌ها و تجهیزات داخلی که به دست جوانان این مرز و بوم ساخته می‌شود قادر هستیم در خطوط و محورهای مواصلاتی دریایی توان تاکتیکی و تکنیکی خودمان را به نمایش بگذاریم.

معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور ایران از دریای مدیترانه تا سیاه و عدن تا آن سوی خاور دور زمینه یک تحرک و پویایی واقعی را برای نیروهای دریایی ما فراهم کرده است، افزود: دشمنان مغموم ما قادر نیستند این صلابت و قدرت را بشکنند و یا بخواهند در این زمینه خدشه و خللی وارد کنند.

معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش به حساسیت سه تنگه استراتژیک هرمز، باب‌المندب و مالاکا اشاره کرد و گفت: در این مثلث قدرت، 95 درصد صادرات و واردات ما صورت می‌گیرد و حضورمان در این نقطه استراتژیک سبب شده تا دشمنان ما نتوانند دامنه تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی خود را افزون‌تر کنند.

خانزادی ابراز داشت: بخش عظیمی از مبادلات اقتصادی و تجاری ما از طریق دریا انجام می‌شود که در این باب با اعزام 23 ناو مجهز سعی کردیم امنیت و آرامش را در صادرات و واردات دریایی به وجود آوریم و اجازه ندهیم دزدان دریایی منافع ما را به خطر بیندازند.

وی سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران را پابرجا و دارای قوام خاص عنوان کرد و افزود: ما امروز هم در تولید ناوها و هم زیردریایی‌ها با قدرت و صلابت عمل کردیم به طوری که پیشرفت نیروی دریایی در چند سال اخیر به اظهار خود دشمن محیرالعقول بوده است.

معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش ولایت‌مداری و تبعیت از فرمان ولایت را شاخصه ممتاز نیروی دریایی دریادل و صف‌شکن توصیف کرد و گفت: ما گوش به فرمان ولی امر خود هستیم تا با تبعیت از فرمانده کل قوا بیش از گذشته بتوانیم آمادگی‌ها و توان دفاعی دریایی جمهوری اسلامی ایران را به رخ بکشیم.

خانزادی در ادامه از توجه ویژه به دو بخش شمال غرب و جنوب شرقی ایران در حوزه دریا و احیای دریانوردی اصیل در این کشور خبر داد.

معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ما در کنار بهره‌برداری صحیح و عاقلانه از منابع دریایی اجازه نمی‌دهیم ذره‌ای از محیط دریایی ما جولانگاهی برای بیگانگان باشد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول