اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه:

آمریکا هنوز سیلی نیروی دریایی سپاه را فراموش نکرده است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران به برگزاری رزمایش مقابله با مین 2012 نیروهای فرا منطقه‌ای در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: آمریکا هنوز سیلی نیروی دریایی سپاه را فراموش نکرده است.

آمریکا هنوز سیلی نیروی دریایی سپاه را فراموش نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زیباکنار، سردار علیرضا تنگسیری پیش از ظهر امروز در همایش "تفنگداران و تکاوران در نبرد آینده" در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه با تحلیل وضعیت کنونی بیگانگان و استکبار جهانی در خلیج فارس اظهار کرد: کشورهای فرا منطقه‌ای رزمایش مین 2011 را در ابتدای مهر ماه سال جاری در منطقه خلیج فارس برگزار کردند.

وی آمریکا را دارای بیشترین ناوگان نیروهای فرا منطقه‌ای در خلیج فارس عنوان کرد و افزود: انگلیس، فرانسه و استرالیا پس از آمریکا بیشترین ناوگان فرا منطقه‌ای را در خلیج فارس دارند.

تنگسیری نیروهای آمریکا در منطقه خلیج فارس را بالغ بر 20 هزار نفر اعلام کرد و گفت: انگلیس بیش از 2 هزار نیرو در منطقه خلیج فارس دارد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکا تعداد 108 فروند هواپیما در دو ناو هواپیمابر در خلیج فارس دارد، تصریح کرد: وجود نیروهای فرا منطقه‌ای در خلیج فارس نشان دهنده اهمیت این منطقه در جهان است.

وی راهبرد آمریکا در منطقه را ایران هراسی نامید و خاطرنشان کرد: آمریکا با راهبرد ایران هراسی می‌خواهد تسلیحات خود را به کشورهای منطقه بفروشد.

*جلبک‌های قرمز آثار حضور بیگانگان در خلیج فارس بود

تنگسیری حضور نیروهای فرا منطقه‌ای در خلیج فارس از نظر زیست‌محیطی را نامشروع خواند و بیان کرد: وجود جلبک‌های قرمز آثار حضور بیگانگان در خلیج فارس بود و با تلاش بسیار توانستیم این مشکل را برطرف کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر ایجاد امنیت پایدار توسط کشورهای منطقه در خلیج فارس، ابراز کرد: بیگانگان به دنبال از بین بردن امنیت در منطقه هستند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش بین‌المللی مقابله با مین 2012 توسط نیروهای فرا منطقه‌ای در خلیج فارس، اذعان کرد: هدف دشمن نابودی هواپیماهای جنگی و سکوهای موشک‌انداز ایران بود.

تنگسیری یادآور شد: نیروهای فرا منطقه‌ای اعلام کرده بودند که 30 کشور در رزمایش مذکور شرکت می‌کند اما تنها 6 شرکت در رزمایش مقابله با مین 2012 شرکت کردند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکا هنوز سیلی از نیروی دریایی سپاه فراموش نکرده است، تصریح کرد: اگر روزی در خلیج فارس جنگ آغاز شود آمریکا خود را فدای کشورهای منطقه نمی‌کند.

ا‌نتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول