اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

فارغ‌التحصیلان کشاورزی بیکار ساماندهی شوند

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان بر ساماندهی فارغ‌التحصیلان کشاورزی بیکار تاکید کرد و گفت: این فرصت برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی ایجاد شده و آن‌ها باید به‌طور عملی وارد تولید شوند.

فارغ‌التحصیلان کشاورزی بیکار ساماندهی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در کارگروه طرح توسعه کشاورزی استان اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی باید از فرصت ایجاد شده استفاده کنند، همچنین استفاده از دانش این کار‌شناسان در اجرای طرح‌های کشاورزی، موجب ساماندهی نیروی کار و تولید باکیفیت خواهد شد.

وی افزود: فرمانداران باید لیست افرادی را که در نتیجه اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی شاغل می‌شوند به کار گروه استانی توسعه کشاورزی ارائه کنند.

حجازی ادامه‌داد: روند اجرای طرح توسعه کشاورزی خوب و مطلوب است اما برای به نتیجه رسیدن طرح‌ها باید برنامه‌ریزی‌های مدونی داشت و با نظارت، مشکلات طرح‌ها را بررسی و حل کرد تا در پایان سال به اشتغال 20 هزار نفر که برای آن برنامه‌ریزی شده، برسیم.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان بیان کرد: علاوه بر بانک کشاورزی، شش بانک دیگر به منظور پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی با هدف تسریع در پرداخت تسهیلات و اجرایی شدن و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه کشاورزی معرفی شده است.

حجازی خطاب به نماینده بانک کشاورزی در این جلسه تاکیدکرد: باید تمام پرونده‌های راکد و غیرمصوب مربوط به طرح توسعه کشاورزی به کارگروه استانی ارجاع داده شود تا کارگروه استانی برای تصویب مجدد به بانک‌های عامل جدید طرح توسعه کشاورزی واگذار کند.

وی در خصوص زیرساخت‌های طرح‌هایی که در قالب مجتمع‌های گل‌خانه‌ای و دامپروری ایجاد شده اما تاکنون از ظرفیت این مجتمع‌ها به‌طور کامل استفاده نشده است، بیان‌کرد: از سرمایه‌‌گذاران دعوت می‌شود تا در اجرای این طرح‌ها شرکت کنند.

حجازی تصریح کرد: آمادگی داریم تا زیرساخت‌هایی را که هزینه کرده‌ایم به‌صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی در استان اظهار داشت: در حال حاضر 70 طرح صنایع تبدیلی در طرح توسعه کشاورزی تصویب و به مرحله اجرا رسیده و انتظار می‌رود این طرح‌ها به 700 طرح ارتقا یابد، به ویژه در شهرستان‌هایی مانند شوش، دزفول، اندیمشک و رامهرمز که تولیدات کشاورزی زیادی را دارند این طرح‌ها ایجاد شود.

*عقب ماندگی در طرح‌های شیلات

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در طرح‌های شیلاتی، خوزستان تا حدی از استان‌های دیگر عقب است و این امر به این دلیل است که طرح‌های شیلاتی استان‌های دیگر به صورت انفرادی تصویب و اجرایی می‌شوند و میزان تولید کمتری نسبت به طرح‌های شیلاتی خوزستان دارند.

کیخسرو چنگلوایی افزود: این در حالی است که طرح‌های شیلاتی خوزستان در قالب تعاونی و مجتمع‌های بزرگ اجرا می‌شوند و به همین علت زمان‌بر است اما تولید بالایی را نسبت به طرح‌های استان‌های دیگر در برخواهند داشت.

وی افزود: تاکنون 7 هزار و 84 طرح به مبلغ 594 میلیارد تومان در کارگروه‌ها مصوب و پالایش‌ شده است. 6 هزار و 292 طرح نیز به بانک عامل معرفی شده ست که 89 درصد از کل طرح‌های مصوب می‌شود.

چنگلوایی ادامه داد: تعداد طرح‌های پرداختی نسبت به هفته گذشته افزایش یافته و تسهیلات مورد تقاضای 3 هزار و 305 طرح تاکنون پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون 3 هزار و 250 طرح از طرح‌های توسعه کشاورزی به مرحله اجرا و یک‌هزار و 767 طرح به مرحله بهره‌برداری رسیده است که از این میزان 93 هزار تن تولید محصولات کشاورزی به دست می‌آید و بیش از 2 هزار و 300 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: طرح‌های زراعت و باغبانی بیشترین میزان پرداختی را به خود اختصاص داده‌اند و خوزستان مقام اول را در طرح‌های باغبانی کشور دارد.

انتهای پیام/72007/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول