اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایر استان بوشهر مطرح کرد

خسارت 20 میلیاردی سیل به عشایر/علوفه دامی و چادر نیاز اصلی عشایر بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور عشایر استان بوشهر گفت: بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل خساراتی به میزان 20 میلیارد ریال به عشایر ساکن در شهرستانهای دشتستان، دشتی و تنگستان وارد کرد.

خسارت 20 میلیاردی سیل به عشایر/علوفه دامی و چادر نیاز اصلی عشایر بوشهر

 علی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه بر اثر این حادثه 850 کیلومتر ایل راه و راه‌های دسترسی عشایر مسدود و تخریب شد، گفت: در بارندگی‌های اخیر یک‌هزار و 200 تن علوفه دامی از بین رفت و دو هزار رأس دام سبک تلف شد.

وی افزود: در بارندگی‌های هفته گذشته در استان بوشهر ضمن آسیب رسیدن به اثاثیه منزل عشایر، اقلام زیستی و غذایی 550 خانوار از بین رفت و به 200 تخته چادر عشایر نیز صدمه وارد آمد.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر ملزومات مورد نیاز عشایر در حال حاضر را تشریح کرد و افزود: عشایر ساکن در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و تنگستان نیاز مبرم به بازگشایی و مرمت راه‌های عشایری دارند و تهیه و توزیع سریع علوفه دامی و چادر زیستی و تغذیه‌ای از دیگر نیازهای عشایر است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از جمله استان‌های عشایر‌نشین کشور است که تعداد 5 هزار و 200 خانوار با جمعیت 30 هزار نفری عشایر را در خود جای داده است، گفت: 3 هزار و 300 خانوار عشایر در شهرستان دشتستان و یک‌هزار و 200 خانوار در شهرستان دشتی و 700 خانوار در سایر شهرستان‌های استان بوشهر استقرار قشلاقی دارند.

وی افزود: 850 هزار رأس دام عشایری داریم که نیمی از جمعیت دامی استان را تشکیل می‎دهند و یک میلیون و 200 هزار هکتار مراتع، 650 هزار هکتار قشلاق و 550 هزار هکتار در ییلاق استان فارس در اختیار عشایر استان بوشهر است.

ابراهیمی با بیان اینکه 5 هزار هکتار اراضی باغی متعلق به عشایر است، اضافه کرد: عشایر که بیشترین وابستگی را به شرایط طبیعی دارند با توجه به این وابستگی افت 30 درصدی وزن دام برای آنان به دلیل خشکسالی، خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته است.

انتهای پیام/66006/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول