اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت مازندران خبر داد

صادرات 167 میلیون دلاری کالا از مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: پیش‌بینی صادرات در هشت ماهه امسال 2/167 میلیون دلار بوده که با توجه به صادرات 256 میلیون دلاری، میزان 153 درصد اهداف این بخش در هشت ماهه امسال محقق شد.

صادرات 167 میلیون دلاری کالا از مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از  روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران، مرتضی هاشم‌پور بیان داشت: صادرات استان در هشت ماهه سال جاری رشد 46 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

هاشم‌پور افزود: در هشت ماهه سال جاری بیش از یک میلیون و 606 هزار تن انواع مواد غذایی (بیسکوئیت، پوره، نوشابه، آب معدنی، رب گوجه فرنگی، آب میوه و کنسانتره و ...) سیمان، محصولات کشاورزی( کیوی ، گل و گیاه ، مرکبات و ... ) انواع مواد معدنی، مصالح ساختمانی، مصنوعات چوبی و ... به ارزش 256 میلیون دلار به مقصد کشورهای مختلف نظیر عراق، روسیه، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، افغانستان، ویتنام، هنگ‌کنگ، مالزی، امارات، سوریه، لبنان، ترکیه، چین، ژاپن و ... صادر شد.

وی تصریح کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 50 درصد و از لحاظ ارزشی 46 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به پیش‌بینی میزان صادرات گفت: پیش‌بینی صادرات در هشت ماهه سال جاری 2/167 میلیون دلار بوده که با توجه به صادرات 256 میلیون دلاری، میزان 153 درصد اهداف این بخش در هشت ماهه امسال تحقق یافته است.

هاشم‌پور با اشاره به شرایط جدیدی که در حوزه صادرات ایجاد شده با امیدواری اظهار داشت: انتظار می‌رود با همکاری و اتخاذ تدابیر مناسب بتوان زمینه تداوم و استمرار رشد صادرات استان را در ماه‌های آینده فراهم کرد.

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول