اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان:

5824 نفر معلول زیر پوشش اداره بهزیستی لنجان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان گفت: حدود 5هزار و 824 نفر معلول زیر پوشش اداره بهزیستی لنجان هستند که در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی حمایت می‌شوند.

5824 نفر معلول زیر پوشش اداره بهزیستی لنجان هستند

محمد حسین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان اظهار کرد: در هر جامعه‌ای ممکن است معلول آزاری انجام شود اما در کشوری مانند ما که دارای تمدن بسیار کهنی است و انتظار چنین عملی نیست اما هر چند که به اعتقاد بعضی از کارشناسان ممکن است این عمل از روی نا آگاهی انجام شود اما باز هم توجیح‌پذیر نیست.

وی افزود: آمار قطعی و مورد اطمینانی در مورد معلول آزاری در دست نیست اما بی شک این عمل ناشایست انجام می‌شود و بررسی‌ها بیانگر این مطلب است که کودکان دارای بیماری‌های صعب‌العلاج، معلول، پیش فعال و دارای ظاهر زشت، بیش از دیگر کودکان در معرض آزار قرار دارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان گفت: این در حالی است که آزارها در چهار حوزه جسمی وجنسی، عطفی، مسامحه و غفلت صورت می‌گیرد و کودکان معلول به دلیل شرایط خاص جسمی و بدنی، روحی و روانی، بد شکلی ظاهری و عدم توانمندی از طرف والدین، همسالان، معلمان، مربیان و همه اطرافیان به صورت خواسته و ناخواسته مورد آزار و همچنین غفلت و مسامحه بیشتر قرار می‌گیرند که بیشتر آزارها امری پنهان است و ممکن است توسط نزدیک‌ترین افراد به فرد آزار دیده اعمال شود.

وی افزود: با کمال تأسف مردم هنوز نمی‌دانند که در هنگام مواجه با انواع آزار و خشونت از منابع اجتماعی حمایت کنندهای استفاده کنند و مردم باید با منابع اجتماعی موجود به ویژه اورژانس اجتماعی و همچنین خط تلفن 123جهت گزارش هرگونه آزار اعم از کودک آزاری، معلول آزاری، همسر آزاری و سالمند آزاری آشنا شوند.

صادقی یادآور شد: تعامل مددکاران حوزه توان‌بخشی به دلیل آشنایی آنها به معلولان تحت پوشش با اورژانس اجتماعی می‌تواند نقش مهمی در کاهش معلول آزاری داشته باشد و باید سعی کنیم که با مناسب سازی محیط اجتماعی و شهر، ایجاد امکانات عمومی در شهرها و ایجاد اشتغال، مسکن و درمان به حضور جدی معلولان در جامعه کمک کنیم.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول