اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهرکرد:

پذیرش متمرکز دانشجوی دکتری موجب افزایش نشاط علمی دانشجویان می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: هرچقدر به سمت جذب متمرکز دانشجوی دکتری پیش برویم عدالت گرایانه‌تر است، چرا که موجب افزایش نشاط علمی و در نتیجه افزایش سطح رضایتمندی دانشجویان می‌شود.

پذیرش متمرکز دانشجوی دکتری موجب افزایش نشاط علمی دانشجویان می‎شود

اسماعیل اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت روزافزون حوزه علم و فناوری به ویژه افزایش بی سابقه هیئت علمی و توسعه متوازن به مناطق مختلف جغرافیایی در بخش آموزش عالی و توسعه تحصیلات تکمیلی موجب شده که ایران مقام نخست در تولید علم در منطقه را کسب کند و بالاترین سرعت رشد علمی در جهان را داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از این موفقیت‌ها ناشی از تغییر در نظام آموزش عالی در سطح کشور است.

اسدی یکی از شیوه‌های تغییر در آموزش عالی را اصلاح شیوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانست و گفت: در گذشته روش پذیرش دانشجو غیر متمرکز بود، ولی با توجه به خیل متقاضیان این روش دیگر کارآمد نیست.

رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه انتخاب به شکل گزینشی باید با تقاضای روزافزون افزایش یابد، اضافه کرد: برهمین اساس شیوه نیمه متمرکز در دستور کار است که نسبت به شیوه قبلی به عدالت نزدیک‌تر است.

وی ضرورت ایجاد روش متمرکز را برخورداری از یک نظام شفاف و پاسخگو برای پذیرش دانشجو برشمرد و خاطرنشان کرد: این روش نیازمند یک بسترسازی برای اجرای عدالت آموزشی خواهد بود، برهمین اساس باید شیوه‌های سنتی را کنار بگذاریم که این موارد در اتخاذ روش متمرکز مستتر است.

اسدی عنوان کرد: برهمین اساس دانشگاه شهرکرد اعتقاد دارد هرچقدر به سمت روش متمرکز پیش برود عدالت گرایانه‌تر است و موجب افزایش نشاط علمی و موجب رضایتمندی دانشجویان می‌شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به برنامه پنجم توسعه در سطح کشور، افزود: باید تا پایان برنامه تقریبا جمعیت دانشجویان دکتری تخصصی به حدود دو درصد مجموع دانشجویان برسد در حالی که این درصد در ابتدای برنامه کمتر از یک درصد بوده و یک رشد متوسط 20 درصدی در سال در ارتباط با پذیرش دوره دکتری تخصصی در کل کشور را خواهیم داشت.

این مسئول از وجود 25 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه شهرکرد خبر داد و متذکر شد: دانشگاه شهرکرد در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در تحصیلات تکمیلی داشته و 25 درصد دانشجویان ما تحصیلات تکمیلی هستند.

وی با بیان اینکه آزمون دوره دکتری اسفندماه برگزار خواهد شد، اذعان داشت: حدود شش درصد این مقدار دکتری تخصصی و حرفه‌ای و 19 درصد کارشناسی ارشد هستند که نشان دهنده رشد مطلوب این دانشگاه محسوب می‏شود.

انتهای پیام/68006/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول