اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت و درمان همدان:

نقش خانواده‌ها در پیشگیری از ابتلا به ایدز تعیین‌کننده است

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت و درمان همدان نقش خانواده را در پایداری و استقامت فرزندان در برابر جاذبه‌های فریبنده و ضد اخلاقی بسیار مهم ارزیابی کرد.

نقش خانواده‌ها در پیشگیری از ابتلا به ایدز تعیین‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حسین عرفانی ظهر امروز در همایش مبارزه با ایدز در این شهرستان اظهار کرد: بیماری‌های واگیرداری از قبیل ایدز، سل و هپاتیت که رابطه مستقیم با اعتیاد و روابط جنسی حفاظت نشده دارد از معضلات اصلی بهداشت و درمان است که می‌تواند از تهدیدکننده‌های مهم سلامت جامعه محسوب شود.

وی با اشاره به راه‌های پیشگیری و مقابله با بیماری ایدز افزود: «دسترسی به آموزش، پیشگیری و مراقبت درمان ایدز حق همه انسانهاست» شعار امسال هفته ملی مبارزه با ایدز است که باید به آن توجه شود.

معاون فنی مرکز بهداشت و درمان استان همدان با اشاره به شاخص‌های مهم تأثیرگذار در ایجاد و گسترش ناهنجاری در جامعه افزود: هر دو روش استفاده از عوامل تشویقی و تنبیهی در صورت به‌کارگیری نامناسب می‌تواند زمینه ایجاد انحرافات اخلاقی و بیماری روانی را تشدید کند.

وی نقش خانواده در پایداری و استقامت فرزندان در برابر جاذبه‌های فریبنده و ضد‌اخلاقی را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: ایدز عامل دهم مرگ و میر جهانی و عامل نخست مرگ و میر در آفریقاست.

عرفانی تأکید کرد: از سال 1981، 65 میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد بیش از 25 میلیون نفر جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ، مذهب و قانون پشتوانه ما در جامعه است و مسائل مهم زیادی وجود دارد که باید به خانواده‌ها آموزش داده شود.

معاون فنی مرکز بهداشت و درمان استان همدان تصریح کرد: به صفر رساندن ابتلا به HIV از جمله اهداف برنامه مبارزه با ایدز است.

 انتهای پیام/2499/ز/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول