اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال

صادرات 1,5 میلیارد دلاری صنایع دستی محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بازرگانی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، صادرات یک و نیم میلیارد دلاری صنایع دستی به خارج از کشور تا پایان امسال محقق خواهد شد.

صادرات 1,5 میلیارد دلاری صنایع دستی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد بالان ظهر امروز در همایش توسعه صادرات صنایع دستی در محل هتل نیشکر با ابراز امیدواری از تحقق تعهد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای صادرات بیش از تکلیف قانونی، اظهار داشت: سند ملی توسعه صادرات کشور، این سازمان را در سال‌جاری به صادرات صنایع دستی تنها تا سقف 800 میلیون دلار تکلیف کرده است.

وی افزود: با تحقق تعهد داده شده، حجم صادرات صنایع دستی به خارج از کشور در سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش 300 درصدی خواهد داشت.

مدیر کل امور بازرگانی معاونت صنایع دستی افزود: در شش ماهه نخست امسال، 640 میلیون دلار انواع محصولات صنایع دستی به خارج از کشور صادر شد.

بالان درباره کشورهای هدف صادرات صنایع دستی ایران گفت: بیشتر کشورهای آسیایی و اروپای شرقی از جمله کشورهای هدف صادرات صنایع دستی ایران هستند.

وی افزود: ضمن برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در بسیاری از کشورهای هدف، زمینه‌های صادرات دانش فنی و مهندسی صنایع دستی ایران به این کشورها با انعقاد قرار داد از طریق شرکت‌ها، موسسات، افراد حقیقی وحقوقی فراهم شده است.

بالان، حضور هنرمندان کشورمان در نمایشگاه‌های تخصصی کشورهای قطر، هند، مالزی، ژاپن، ونزوئلا و برزیل را از جمله برنامه‌های در دست اجرای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد.

وی گفت: درصدد ایجاد تعامل و ارتباط با سازمان‌های حقوقی و دولتی کشورهای هدف و به دنبال برقراری همکاری بین هنرمندان و صنعتگران کشورهای متقاضی هستیم.

مدیرکل بازرگانی معاونت صنایع دستی، از دیگر راه‌های حضور صنایع دستی ایران در کشورهای هدف را راه‌اندازی فروشگاه‌های دائمی برای عرضه صنایع دستی کشورمان عنوان کرد و گفت: هم اکنون در سئول، پکن و برخی کشورهای اروپایی همانند آلمان، فرانسه، روسیه، سوئد و بلژیک فروشگاه‌هایی توسط هنرمندان ایرانی راه‌اندازی شده است که در آینده این فروشگاه‌ها از طریق بخش خصوصی و اتحادیه‌ها توسعه خواهد یافت.

در این همایش، استان‌های خوزستان، همدان، کرمان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، لرستان و ایلام شرکت داشتند.

انتهای پیام/72007/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول