اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر بجنورد:

کمیته امداد به شرایط خودکفایی مددجویان توجه ندارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با انتقاد از نحوه خودکفا کردن مددجویان کمیته امداد امام خمینی ره توسط این نهاد گفت: متأسفانه کمیته امداد در استان به شرایط خودکفایی مددجویان توجه ندارد.

کمیته امداد به شرایط خودکفایی مددجویان توجه ندارد

جمشید گریوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه کمیته امداد استان یک‌طرفه و بدون در نظر گرفتن شرایط خانواده‌ها یک طرفه اقدام به اعمال این کد 60 برای مدد جویان زیر پوشش می‌کند اظهار کرد: این نهاد به صرف پرداخت وام این خانواده‌ها را برای خودکفا شدن تحت فشار قرار می‌دهد.

این خیر بجنوردی با بیان اینکه همه روزه شاهد حضور ده‌ها نفر از افراد نیازمند معترض به خاطر لحاظ شدن نام آنان در کد 60 و خارج شدن آنان از چتر حمایتی کمیته امداد  در مراکز مختلف هستیم، گفت: ارائه تسهیلات به این افراد برای خودکفا شدن به خاطر ضعف بنیه مالی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه با برداشت وام و عدم توان بازپرداخت اقساط آن، بر مشکلات آنان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون چند ماهی است که مستمری برخی از افراد نیازمند مددجو به بهانه خودکفایی قطع شده است، افزود: این افراد با مراجعات مکرر به این دفتر و سایر دستگاه‌ها خواستار رفع مشکلات خود شدند.

گریوانی تصریح کرد: این در حالی است که به خاطر تورم افسار گریخته و افزایش قیمت کالا‌های اساسی و سایر کالاها، آنان با این مستمری نیز صرفاً حداقل نیازهای خود را تأمین و با نان سر بر بالین می‌گذارند.

وی خواستار توجه متولیان امر به شرایط مددجویان و تجدید اعمال ماده 60 برای برخی از خانواده‌های نیازمند و خروج نام آنان از این لیست  شد.

به گزارش فارس، بر اساس آمار بیش از 80 هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.

اخیراً برخی از خانواده‌ها در اعتراض به قرار گرفتن نام خود در لیست مددجویان خودکفا نسبت به این موضوع انتقاد و با مراکز مختلف نامه‌نگاری کرده‌اند.

آنان همچنین با تماس با دفتر خبرگزاری فارس در خراسان شمالی خواستار پیگیری و انعکاس مشکلات خود شدند.

ماه گذشته نیز جشن خودکفایی 2500 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان برگزار شد.

انتهای پیام/63002/ت‌/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول