اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اورژانس 115 بابل خبر داد

انجام 555 ماموریت اورژانس در ایام محرم

خبرگزاری فارس: مسئول اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اورژانس 115 افتخار دارد در ایام محرم بیش از 555 ماموریت را به انجام برساند.

انجام 555 ماموریت اورژانس در ایام محرم

مهدی محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل اظهار داشت: در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا در 56 ماموریت 50 بیمار را سرپایی درمان کرده و شش بیمار را نیز به بیمارستان یحیی‌نژاد، شهید بهشتی و آیت‌الله روحانی بابل انتقال داده، این در حالی است که در ایام محرم نیز 555 ماموریت را به انجام رسانده است.

محمدیان بیان داشت: عاشورا رویداد جاودانه‌ای‌ است که تا ابد مسیر درست را به آزادگان نشان خواهد داد.

وی افزود: فرهنگ‌ عاشورا فرهنگ‌ یاری‌ دین‌ در تمام‌ جهات‌ است‌ فرهنگ‌ ظهور فعلیت ‌بخشیدن‌ به‌ همه‌ قوانین‌ اسلام‌ و توجه‌ تام‌ به‌ اسلام‌ ناب‌ محمدی‌ است پس در فرهنگ ‌عاشورا سیاست‌، فضیلت‌، علم‌ و عدالت‌ و عزت‌ انسانی‌ با یکدیگر عجین‌ شده‌ و هر یک ‌بدون‌ دیگری‌ بی‌معنی‌ و بی‌مفهوم‌ است.

مسئول اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: گر چه عزاداری برای سیدالشهدا (ع) ارزش است، اما عزاداری بدون معرفت نه تنها ارزشی ندارد، بلکه چه بسا به زیان اهداف اصلی این حرکت ارزشمند نیز باشد.

محمدیان تصریح کرد: هر جامعه‌ای‌ همواره‌ در پی‌ یافتن‌ الگوهایی‌ است‌ که‌ بتواند با پیروی‌ از آن‌ها راه‌ سعادت‌ و کمال‌ را بپیماید، در بستر قیام نهضت‌ عاشورا الگوهایی‌ شکل‌ گرفت که‌ در هیچ‌ جای‌ عالم ‌نمی‌توان‌ برای‌ آن‌ها همانندی‌ یافت‌، اسطوره‌های‌ شجاعت‌ و مردانگی‌، تندیس‌های‌کامل‌ عشق‌ و محبت‌، اسوه‌های‌ شگفت‌انگیز صبر و استقامت‌ و مصداق‌های‌ مسئولیت‌ و رسالت شمه‌ای‌ از این‌ اقیانوس‌ بیکرانند.

وی اذعان داشت: عاشورا سربازی چون علی‌اصغر (ع) دارد که به همه مسلمانان اثبات کرد دفاع از دین و اسلام سن و سال نمی‌شناسد واین وظیفه خطیر را از انسان سلب نمی‌کند.

وی بیان داشت: امروز به تأسی از علی‌اصغر حسین (ع) است که مردم غزه فرزندان خود را برای دفاع از اسلام فدا کردند و تسلیم ظلم یزیدیان وقت نشدند.

مسئول اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: عاشورا جوانانی چون علی‌اکبر (ع) و عباس (ع) داشت که در هر کاری خدا را مقدم داشته و آرزوهای جوانی آنها را از جهاد غافل نکرد و اسیر دنیا و تجملات نشدند.

وی افزود: وظیفه جوانان مسلمان امروز جستجو و آشنایی در فضایل این شخصیت‌های برجسته نورانی است تا برای‌ ارضای‌ خود به‌ دنبال‌ قهرمان‌های‌ پوشالی‌ و سراسر فساد غرب‌ نروند.

محمدیان بیان داشت: عاشورا حضرت زینب (س) داشت که به همه کسانی که گمان می‌کنند در این برهه حساس زمانی و وجود تهاجمات فرهنگی قادر به دفاع از دین و اسلام نیستند، ثابت کرد بدون سلاح و نیرو هم می‌توان سکان‌دار حکومت اسلام بود کما اینکه او مابین شهادت امام حسین (ع) و امامت امام سجاد (ع) حفاظت از اسلام را به عهده گرفت و در مقابل همه انحرافات یزیدیان و جهل مردم زمان پیروز شد.

مسئول اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: عاشورا بیش از گریه‌کن ادامه‌دهنده مسیر به حق شهدا کربلا می‌خواهد، اگر هر شخصی به قسمتی از فلسفه عاشورا بپردازد ظهور مهدی موعود(عج) بسیار نزدیک‌تر خواهد شد.

محمدیان بیان داشت: فداکاری شهدای عاشورا اثبات کرد دفاع از دین، مکان، زمان، سن، جنس، موقعیت اجتماعی، نژاد، رنگ پوست و پیشینه خانوادگی نمی‌شناسد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس 115 افتخار دارد در ایام محرم بیش از 555 ماموریت را به انجام رسانده است، تصریح کرد: اورژانس 115 بابل افتخار دارد که در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا در 56 ماموریت 50 بیمار را سرپایی درمان کرده و شش بیمار نیز به بیمارستان یحیی‌نژاد، شهید بهشتی و آیت‌الله روحانی بابل انتقال داده است این در حالی است که در ایام محرم نیز 555 ماموریت را به انجام رسانده است.

انتهای پیام/86009/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول