اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر کشور خبر داد

ساماندهی 686 مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر کشور و معاون سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور گفت: تصمیمات جدی در مورد ساماندهی 686 مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در کشور اتخاذ شده است.

ساماندهی 686 مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داوود امینی صبح امروز در کارگاه آموزشی «ریشه‌کنی اعتیاد در جامعه» که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: یکی از علل مراجعه برخی افراد به مراکز غیرمجاز عدم اطلاع‌رسانی مناسب و معرفی مراکز مجاز ترک اعتیاد است.

این مسئول افزود:‌ ساری و جاری نکردن الگوهای درمان و نبود آموزش و آگاه‌سازی کافی می‌تواند از دیگر علل مراجعه افراد به مراکز غیرمجاز باشد.

امینی خاطرنشان کرد: وزارت کشور دارای بیش از 17 هزار سازمان مردم نهاد فعال در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سلامت، اعتیاد، تحکیم خانواده و... است.

معاون سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور با بیان اینکه بیشتر این سازمان‌های مردم نهاد برحسب نیاز تشکیل نیافته است، ابراز داشت: بیشترین فراوانی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه خیریه و فرهنگی است.

رئیس کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی در حوزه اعتیاد ابراز داشت: ضرورت وجود سازمان‌های مردم نهاد فعال ‌در حوزه اعتیاد به ویژه در زمینه آموزش و پیشگیری از اعتیاد بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به وجود 128 کمپ فعال در حوزه درمان اعتیاد، تصریح کرد: 47 درصد از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اعتیاد در مورد پیشگیری و 53 درصد آن نیز در خصوص درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد است.

امینی با اشاره به بازدیدهای خود از مراکز و سازمان‌های مردم نهاد، یکی از عوامل اعتیاد را شکست‌های روحی و روانی ناشی از عوامل اقتصادی و جایگزین نکردن تفریحات سالم به منظور تخلیه روحی و روانی و سلامت جامعه برشمرد.

مشاور وزیر کشور در پایان اظهار داشت: بیکاری ‌تنها 10 درصد از عوامل اعتیاد را شامل می‌شود به طوری که برخی دیگر نیز به واسطه اعتیاد شغل خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به وجود 2 هزار نیروی فعال در امر پیگیری مسائل اجتماعی، فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در سازمان‌های مردم نهاد ابراز داشت:‌ 400 سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی در سطح استان اردبیل فعال است.

انتهای پیام/62007/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول