اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسپانیا سفیر رژیم صهیونیستی را در اعتراض به توسعه شهرک‌سازی فراخواند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه اسپانیا امروز سفیر رژیم صهیونیستی در کشورش را در اعتراض به طرح توسعه شهرک‌سازی در کرانه غربی و شرق قدس فراخواند.

اسپانیا سفیر رژیم صهیونیستی را در اعتراض به توسعه شهرک‌سازی فراخواند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری کویت، «خوزه مانوئل مارگایو»، وزیر خارجه اسپانیا، با فراخواندن سفیر رژیم صهیونیستی در کشورش، از اینکه اسرائیل گامی به سوی صلح بر نداشته و به ادامه درگیری ها دامن می زند، ابراز تاسف کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: شهرک سازی جدید رژیم صهیونیستی بر جغرافیای آینده فلسطین تاثیر داشته و مانعی در روند از سر گیری مذاکرات سازش میان دو طرف برای دستیابی به صلح عادلانه و دائمی در خاورمیانه محسوب می شود.

گفتنی است رژیم صهیونیستی روز گذشته ساخت 3 هزار واحد مسکونی در شرق قدس و کرانه غربی را تصویب کرد که این اقدام واکنش این رژیم در به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان دولت ناظر در سازمان ملل محسوب می شود.

همچنین «یوال اشتاینتز»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که درآمدهای حاصل از مالیات را این ماه به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل نخواهد داد.

همچنین امروز فرانسه نیز سفیر رژیم صهیونیستی در کشورش را فراخواند و نگرانی عمیق خود از ساخت 3 هزار واحد مسکونی در شهرک های غیر قانونی قدس شرقی و کرانه غربی را اعلام کرد؛ در همین حال کشورهای ژاپن و چین نیز از اقدام تل آویو برای توسعه شهرک سازی ابراز تاسف کردند.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول