اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتحادیه عرب

شورای امنیت برای مقابله با شهرک‌سازی اسرائیل فورا اقدام کند

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتحادیه عرب امروز تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس شرقی را محکوم و اقدام فوری شورای امنیت برای مقابله با این اقدام صهیونیست‌ها را خواستار شد.

شورای امنیت برای مقابله با شهرک‌سازی اسرائیل فورا اقدام کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، «نبیل العربی» با انتشار بیانیه‌ای از شورای امنیت خواست تا برای مقابله با توسعه شهرک‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی دست به اقدام فوری بزند.

وی تاکید کرد که بیانیه‌ها و مواضع بین‌المللی اعم از سازمان ملل و اتحادیه اروپا و آمریکا و دیگر کشورها و طرف‌های مربوطه در خصوص ضرورت توقف سیاست‌های تحریک‌آمیز اسرائیل اقدامی درست و مورد استقبال است اما برای متوقف کردن تجاوزات اسرائیل در اراضی فلسطینی کافی نیست.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین اظهار داشت که بیانیه‌های محکومیت و مواضع بین‌المللی باید با اقدامات و مجازات مشخص برای وادار کردن اسرائیل به توقف توسعه شهرک‌سازی‌ها که همه جهانیان آن را غیرقانونی و مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل و معاهدات بین‌المللی می‌دانند، همراه باشد.

وی همچنین شورای امنیت را به اقدام سریع و اتخاذ تصمیمات لازم برای منع اسرائیل از ادامه سیاست‌های شهرک‌سازی خود فراخواند و تاکید کرد که این سیاست‌ اسرائیل فرصت تحقق صلح و راه‌حل تشکیل دو دولت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به نابودی می‌کشاند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول