اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمانشاه مطرح کرد

لزوم جلوگیری از چاپ کتاب‌های بدون محتوا

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مسئولان و کسانی که مسئولیت نظارت بر چاپ کتب را دارند از چاپ کتب بدون محتوا جلوگیری کنند.

لزوم جلوگیری از چاپ کتاب‌های بدون محتوا

جلیل رحیمی در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب نشان از فرهنگ بالای مطالعه در کرمانشاه دارد.

وی افزود: انتخاب کتاب یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها است و مسئولان و کسانی که مسئولیت نظارت بر چاپ کتب را دارند باید به این مسئله توجه کرده و از چاپ کتب بدون محتوا جلوگیری کنند.

رحیمی کتاب را یک سرمایه فرهنگی دانست که زمینه پیشرفت‌های علمی، فناوری‌ و دستاوردهای گوناگون در کشور را ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کتاب سرمایه ارزشمندی است که باید فرهنگ مطالعه آن در خانواده‌ها نهادینه شود و بهترین ثروتی است که والدین برای فرزندان خود به ارث می‌گذارند و در این راستا می‌توانند فرزندان خود را از کودکی به امر مطالعه تشویق کنند.

رحیمی ترویج فرهنگ مطالعه در کشور را یکی از مهم‌ترین روش‌های جلوگیری از بزهکاری در بین جوانان ذکر کرد و افزود: دست‌اندر‌کاران امر و رسانه‌های صوتی، تصویری، نوشتاری و آموزش‌وپرورش از عوامل ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه هستند که می‌توانند برای نهادینه‌کردن فرهنگ کتاب‌خوانی زمینه‌سازی کنند.

وی تأکید کرد: برای ترویج مطالعه مفید برای کودکان باید کتب ممیزی شده در اختیار کودکان قرار داده شود تا علاوه بر یادگیری و آموزش از آسیب به آنان جلوگیری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پایان، کتابخانه اداره‌کل میراث را دارای بهترین کتاب‌های تخصصی دانست و گفت: با وجود این کتاب‌ها مردم آشنایی بیشتری در رابطه با آثار تاریخی استان کرمانشاه کسب می‌کنند و اگر اطلاعات مردم  از این سرمایه‌های ملی به اندازه کافی باشد شاید بتوان گفت که دیگر احتیاج به حفاظت آثار تاریخی نداشته باشیم.

انتهای پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول