اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رفیعی:

مسئولان نباید تنها ادعای حمایت از ولایت داشته باشند

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام رفیعی گفت: مسئولان نباید تنها ادعای حمایت از ولایت داشته باشند بلکه باید پیروی از ولایت را به صورت عملی نشان دهند.

مسئولان نباید تنها ادعای حمایت از ولایت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای بسیج این شهرستان با بیان اینکه مسئولان نباید تنها ادعای حمایت از ولایت داشته باشند بلکه باید پیروی از ولایت را به صورت عملی نشان دهند، اظهار داشت: تأیید فردی که مورد تأیید مراجع و مقام معظم رهبری نیست در واقع دهن‌کجی و مخالفت با مراجع و رهبری است.

وی بیان داشت: سیاست خوب است اما نه سیاست‌زدگی و به جان یکدیگر افتادن نظیر آنچه که بین سران سه قوه می‌گذرد که در حقیقت این رفتارها انتقام‌کشی و سرکشی از پیام رهبری است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز هر چند امام زمان(عج) به ظاهر در بین ما نیست اما امام عصر(عج) در زمان غیبت، مراجعه به فقها را چراغ راه قرار داده است.

رفیعی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه و مراجع نباید این‌گونه در حاشیه قرار بگیرند، ابراز داشت: حوزه‌های علمیه و مراجع نه تنها در حاشیه بلکه در عمل از صحنه سیاسی جامعه کنار گذاشته شده‌اند.

وی مراجع را افرادی عالم، متدین، فقیه و عادل خواند و گفت: در طول تاریخ شیعه هر کجا مراجع مطرود واقع شدند در آن هنگام لطمه‌ها وارد شد.

رفیعی تصریح کرد: وقتی حضرت آیت‌الله صافی، حضرت آیت‌الله مکارم و بزرگان و مراجع، نظری را ابراز می‌کنند باید مورد توجه قرار داشته باشد.

وی در ادامه عبور از خط قرمزها را خطرناک خواند و افزود: نامه امام حسین(ع) به مردم کوفه در رابطه با امامت بود تا مردم کوفه امام خود را بشناسند.

این کارشناس مذهبی پیروی عملی و سیاسی از ولایت فقیه را لازم دانست و گفت: اباعبدالله‌الحسین(ع) نیز اگر می‌خواست در بعد سیاسی وارد نشود ساکت می‌شد اما او وارد مسائل سیاسی شد و خود و اصحابش به شهادت رسیدند.

وی افزود: امام حسین(ع) قبل از حادثه کربلا نیز در منا علیه معاویه سخنرانی کرد و سپس در مورد مظالمی که در شام صورت می‌گرفت سخنانی را عنوان و دشمن را رسوا کرد. 

رفیعی منع برخی افراد از مسائل سیاسی را مغایر با دستورات اسلام دانست و گفت: بیان برخی مسائل غیبت نیست بلکه شفاف‌سازی است.

کارشناس مذهبی برنامه به سمت خدا در ادامه انسان کامل را از دیدگاه قرآن و روایات انسانی دانست که در سه بعد عبادی، اجتماعی و سیاسی انسانی کامل باشد.

به گفته وی یک مؤمن در بعد عبادی و اجتماعی باید از قرآن و روایات خط بگیرد و در بعد سیاسی نیز باید به قرآن و امام معصومین تأسی کرده و موضع‌گیری خود را بر مبنای آن قرار دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) اولین شهیده سیاسی در دفاع از مولای متقیان و امام خود بود، یادآور شد: این بانوی بزرگوار دارای بعد سیاسی بود یعنی به جای آنکه در خانه بنشیند و تکلیف را از خود سلب کند وقتی ضرورت به وجود می‌آید در مسجد با خطبه خود معاویه را رسوا می‌کند.

انتهای پیام/2406/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول