اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراه با کاروان سفینة النجاة ـ 38

پایتخت مقاومت ضریح را در آغوش کشید / حماسه در دزفول حماسه‌ساز

خبرگزاری فارس: ضریح مطهر اباعبدالله شب گذشته وارد دزفول شد و تا صبح میهمان مردمان پایتخت مقاومت بود.

پایتخت مقاومت ضریح را در آغوش کشید / حماسه در دزفول حماسه‌ساز

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به کاروان سفینة‌النجاة، کاروان ضریح مطهر امام حسین(ع) که بامداد روز سه‌شنبه وارد استان خوزستان و شهر اندیمشک شده بود شب گذشته با حضور پرشور هزاران دزفولی عاشق وارد این شهر شد.

کاروان که با استقبال باشکوه مردم و مسئولان این شهر مواجه شده بود برای رسیدن به میدان امام‌زاده رودبند شهر دزفول محل استقرار ضریح مطهر اباعبدالله الحسین(ع) بیش از چهار ساعت در راه بود.

در میان مسیر کاروان مردم قهرمان پایتخت مقاومت ملت ایران در طول جنگ تحمیلی، ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) را گلباران کردند و با عشق و علاقه‌ای وافر به زیارت ضریح شتافتند.

آنچه که در طول مسیر در کنار استقبال پرشور هزاران دزفولی به چشم می‌خورد همکاری بسیار خوب نیروهای انتظامی و دیگر مسئولان شهر با مسئولان کاروان بود.

امام جمعه، فرماندار، شهردار، اعضای شورای تأمین و دیگر مسئولان شهر دزفول که از اندیمشک به کاروان پیوسته بودند نیز تا پایان مسیر بر روی جایگاه تریلر حمل ضریح حضور داشتند و به ابراز احساسات مردم پاسخ دادند.

نیروهای نظامی اعم از نیروی انتظامی، سپاه و بسیج با وجود ازدحام انبوه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت به صورت قابل قبولی نظم را در طول مسیر برقرار کردند.

با ورود کاروان سفینة النجاة به میدان مرکزی شهر دزفول، بزرگترین پرچم عزای کشور در این میدان به اهتزاز درآمد.

پس از آن ضریح عشق در جوار مقبره امام‌زاده رودبند آرام گرفت و مراسمی با حضور مسئولان شهر دزفول برگزار شد.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای سخنگوی هیئت امنای ضریح مطهر اباعبدالله(ع) نیز در این مراسم در سخنانی از استقبال با شکوه مردم متدین دزفول تقدیر کرد و با اشاره به مقاومت‌های دلیرمردان دزفولی در هشت سال جنگ تحمیلی از این شهر به عنوان الگوی حزب‌الله لبنان یاد کرد.

وی همچنین با اشاره به عشق و علاقه مردم دزفول به ائمه اطهار از این شهر به عنوان قم ثانی یاد کرد.

در ادامه مداحان اهل بیت به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداختند و مردم در غم مصیبت‌های وارده به امام حسین و یارانش بر سر و سینه زدند و گریستند.

مردم ولایی دزفول شب گذشته میهمان عزیز خود را در آغوش کشیدند و تا صبح در جوار این ضریح مطهر اشک ریختند و با خدای خود به راز و نیاز پرداختند.

دیشب صدها نفر از مردم عاشق اهل بیت در دزفول تا صبح بیدار بودند و در جوار ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا، لبیک یا حسین گفتند و تعجیل در فرج امام زمان(عج) را خواستار شدند.

قرار است تا ساعاتی دیگر با برگزاری مراسم بدرقه ضریح مطهر اباعبدالله، دزفول را به سمت شوشتر ترک کند.

انتهای پیام/78010/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول