اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هلال احمر بوشهر اعلام کرد

بی‌اطلاعی خدمه‌های بالگرد از نقص فنی

خبرگزاری فارس: روابط عمومی هلال احمر استان بوشهر اعلام کرد: نقص فنی بالگرد حامل استاندار بوشهر جزئی بوده و حتی خدمه‌های بالگرد هم از تصمیم خلبان برای فرود در جزیره شیف اطلاع نداشتند.

بی‌اطلاعی خدمه‌های بالگرد از نقص فنی

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، روز شنبه بالگرد حامل استاندار بوشهر و همراهان در حالی که قرار بود به خارک برود به دلیل نقص فنی جزئی در جزیره شیف که در نزدیکی بوشهر قرار دارد، به زمین نشست.

در همین حال روابط عمومی هلال احمر استان بوشهر در اطلاعیه‌ای در ارتباط با این حادثه اعلام کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در استان و نیاز به کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده این جمعیت تقاضای اعزام بالگرد را از سازمان امداد و نجات هلال احمر کرد و آن سازمان هم بلافاصله با اعزام بالگرد موافقت و دو فروند بالگرد از استان‌های خوزستان و کرمانشاه برای این امر به بوشهر اعزام و به نجات و امدادرسانی مشغول شدند.

بر اساس این اطلاعیه روز شنبه 11 آذرماه مقرر شد دومین محموله کمک‌رسانی برای مردم آسیب‌دیده خارک توسط یکی از بالگردها ارسال شود و در همین راستا استاندار بوشهر نیز به همراه تعدادی از مدیران کل برای بازدید از جزیره خارک و دیدار با مردم توسط همین بالگرد به خارک اعزام شدند.

این گزارش می‌افزاید: در مسیر، بالگرد توسط کاپیتان در جزیره شیف به زمین نشست بدون اینکه هیچ یک از خدمه‌های بالگرد متوجه شوند و کاپیتان اعلام کرد که نقص فنی جزئی مشاهده شده و برای اطمینان بیشتر نسبت به سلامت سیستم بعد از چند دقیقه مسیر را ادامه خواهیم داد.

در این گزارش آمده است: استاندار نیز فرصت را غنیمت شمرد و برای دیدار با مردم جزیره شیف در بین مردم حاضر و با صلاحدید مسئولان سفر خارک با توجه به محدودیت زمانی پیش آمده و نامساعد بودن وضعیت آب و هوایی لغو و بالگرد هم به فرودگاه بوشهر برگشت و با توجه به پایان ماموریت در فردای همان روز استان بوشهر را ترک کرد.

بر اساس این گزارش بالگرد مذکور تولید سال 2008 و از امن‌ترین بالگردهای دو موتوره امدادرسانی است و تا قبل از سفر به خارک در استان در حال امدادرسانی بوده و هیچگونه نقص فنی نداشته است، ضمن اینکه بالگرد موجود هیچ موضوعیتی با بالگرد اعزامی نوروز 89 در استان نداشته است.

انتهای پیام/66006/ر/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول