اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری نهاوند:

شهید طالبیان اسوه ایستادگی در برابر ظلم بود

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: شهید طالبیان اسوه اخلاق، اخلاص، استقامت و ایستادگی در برابر ظلم بود.

شهید طالبیان اسوه ایستادگی در برابر ظلم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، خدایار ظفری ظهر امروز در جمع خانواده شهی طالبیان در نهاوند اظهار داشت: از آن جایی که شهید حاج محمد طالبیان مورد وثوق حضرت امام خمینی و یکی از یاران صدیق رهبر فرزانه انقلاب بودند همواره در جلساتی که بنا بر تناسب موضوع با رهبر معظم انقلاب پیش آمده، معظم‌له از وی به عنوان شخصیتی فرهنگ و با تقوا یاد کرده‌اند.

وی گفت: شهید طالبیان در دوران حیات خود نقش بارز و اثرگذاری را در دفاع از آرمان‌های والای انقلاب ایفا کرده‌ بودند و در این مسیر خوش درخشیدند.

سرپرست فرمانداری نهاوند تأکید کرد: شهید طالبیان به عنوان شهید شاخص فرهنگی کشور معرفی و امسال در آذرماه با برگزاری مراسمی از رشادت‌ها و خدمات‌ ارزشمند ایشان قدردانی می‌شود.

وی به ضرورت معرفی ابعاد شخصیت شهدایی همچون شهید طالبیان به جامعه به ویژه نسل جوان اشاره کرد و ابراز داشت: بعد از گذشت بیش از 21 سال از شهادت شهید طالبیان برای معرفی افکار، اندیشه و آثار آن شهید والامقام آن چنان که شایسته است کاری صورت نگرفته است.

ظفری شهید طالبیان را پیرو صدیق حضرت امام و یار باوفای مقام معظم رهبری خواند و گفت: در این یادواره تلاش شده تا از زبان همرزمان و هم‌سنگران آن شهید عزیز خاطراتی به سمع و نظر حاضران به ویژه نسل جوان برسد.

وی به معرفی کتب و آثار نوشته شده به ویژه مرام‌نامه شهدای گروه ابوذر در این یادواره اشاره کرد و افزود: از آن جایی که شهید طالبیان معلم شهدای گروه ابوذر بود در این یادواره به نقش اثرگذار ایشان در شکل‌گیری گروه ابوذر اشاره خواهد شد.

سرپرست فرمانداری نهاوند ابراز داشت: برپایی یادواره شهید طالبیان می‌تواند بر میزان آشنایی نسل جوان با ابعاد مختلف شخصیتی این شهید بزرگوار بیفزاید.

وی از ویژگی‌های بارز شهید طالبیان را خستگی‌ناپذیر بودن ایشان دانست و اظهار کرد: ایشان حتی یک لحظه نیز برای نهادینه کردن فرهنگ ایثارگری، ولایتمداری و حق‌طلبی در بین آحاد مردم به ویژه نسل جوان فروگذاری نکرد.

شهید طالبیان در سال 70 در عملیات برون‌مرزی در خاک عراق به شهادت رسید.

انتهای پیام/2499/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول