اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان:

16آذر روز رهایی دانشجویان از ظلم و استبداد بود

خبرگزاری فارس: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان به مناسب 16 آذر طی بیانیه‌ای اعلام کردند: 16 آذر روز تجلی عزم و اراده و ایمان دانشجویان برای شروع حرکتی تازه و نو به سوی رهایی از ظلم و استبداد بود.

16آذر روز رهایی دانشجویان از ظلم و استبداد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان آمده است: هر صفحه زرین از کتاب پرافتخار مبارزات ملت ایران خاطره‎ای از بصیرت، رشادت، درک درست و به موقع و ظلم‎ستیزی و استکبارستیزی اقشار مختلف ملت مسلمان ایران را در سینه خویش دارد، هر صفحه از این کتاب سترگ مشعلی نورانی فرا روی ماست تا راه درست را ببینیم و در پرتو نورافشانی آن، راه به مقصد ببریم.

این بیانیه می‌افزاید: در میان صفحات این کتاب نورانی 16آذر ماه اما نورانیتی مضاعف دارد، چراکه با دانشگاه و دانشجو عجین است و از دل دانشگاه بر می‎خیزد.

در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان آمده است: 16آذر ماه را خون پاک شهیدان دانشجو شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‎نیا رقم زد تا نقطه عطفی شود، در تاریخ جنبش دانشجویی کشور و جانی تازه به مبارزات ضد استبدادی و ضد استعماری ملت ایران دهد.

این بیانیه می‌افزاید: این روز درس‎هایی بزرگ به ملت ایران بالاخص دانشجویان می‎دهد، بصیرت، آرمانخواهی و درک درست و به موقع و کوتاه نیامدن در برابر ظلم و باطل و ناپاکی درس‎های این روز است.

در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان آمده است: 16 آذر روز تجلی عزم و اراده و ایمان دانشجویان برای شروع حرکتی تازه و نو به سوی رهایی از ظلم و استبداد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: 16 آذر روزی بود که نگاه درست و تحلیل درست و بصیرت نافذ قشر دانشجو را به رخ کشید، روزی بود که به همه فهماند تنها علم و ایمان و تعهد به خدمت به مردم و میهن اسلامی است که می‎تواند مفهوم والای دانشجو و دانشجو بودن را تعریف کند.

این بیانیه می‌افزاید: 16 آذر به همه فهماند که دانشجو باید در صف اول و خط مقدم مبارزه همیشگی حق علیه باطل باشد، باید فضای کشور و جهان اطراف خود را بشناسد باید درک و تحلیل سیاسی داشته باشد، اما سیاست‎زده و جوگیر نباشد و باید آرمان‎خواه باشد و در راه آرمان‎ها آماده جانفشانی، تا فقط نام دانشجو را با خود یدک نکشیده باشد.

در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان آمده است: آذر حرکتی مبارک بود که در دامان خود دانشجویانی تربیت کرد که سربازان خمینی کبیر(ره) شدند و کربلای جبهه از وجودشان برخود می‎بالد، 16آذر هنوز هم برای ما مشعلی نورانی و کتابی درس‎آموز است، هنوز هم نیازمندیم در اطراف این واقعه تحقیق کنیم و از آن توشه برگیریم تا بتوانیم بی‌آنکه قدم‎هامان سست شود، یا بلغزد، رسالت عظیم دانشجویی را بشناسیم و به انجام برسانیم.

در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان آمده است: درس‎های این روز را باید همیشه و هر روز مرور کنیم: آرمان‎خواهی، بصیرت و ظلم‎ناپذیری و به حبل‎المتین ولایت فقیه درآویزیم تا راه سعادت را به سلامت بپیماییم.

تشکل دانشجویی دانشگاه لرستان، با گرامیداشت سالروز 16 آذر این روز را به دانشجویان و افسران جنگ نرم تبریک گفته و همگان را به بازخوانی حوادث این روز بزرگ و بهره‎گیری از درس‎های آن فرا می‎خواند، باشد که در پرتو این مشعل نورافشان و با اطاعت از ولی‌فقیه زمان، امام خامنه‎ای(مدظله‌العالی) راه سعادت دنیا و آخرت را بپیماییم و سربلند و پیروز در درگاه خدای متعال درآییم. انشاء‎‌الله.

انتهای پیام/2304/ش/ف4004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول