اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به طور رسمی

نوش‌آباد میزبان شصت و هشتمین نماز جمعه استان اصفهان شد

خبرگزاری فارس: با برگزاری مراسم معارفه امام جمعه شهر نوش‌آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل، این شهر به طور رسمی میزبان شصت و هشتمین نماز جمعه استان اصفهان شد.

نوش‌آباد میزبان شصت و هشتمین نماز جمعه استان اصفهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان شامگاه امروز در این مراسم نماز جمعه را یکی از دستورات مترقی دین و ارکان هدایت‌گر افراد جامعه دانست و اظهار داشت: نماز جمعه تنها فریضه الهی است که در قرآن به عنوان «ذکرالله» معرفی شده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان افزود: واجبات و عباداتی چون نماز، روزه، حج، عمره، خمس، زکات و امر به معروف و نهی از منکر با نام‌های خاص خود در قرآن آورده شده‌اند و در این میان فقط از نماز جمعه به عنوان ذکر خدا یاد شده چرا که این فریضه، تمامی این عبادات را در خود جمع کرده است.

وی نماز جمعه را یک نهاد مقدس و شعبه‌ای از نهاد رهبری دانست و گفت: این نهاد در هر کجا تأسیس شود، مایه برکت و وسعت برای اهالی آن منطقه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با تشریح ثواب و پاداش فریضه نماز جمعه خاطرنشان کرد: نماز جمعه فریضه باشکوهی است که به برکت امام راحل(ره)، خون شهدا، انقلاب اسلامی و امر ولی مطلقه فقیه به عنوان نایب امام زمان(عج) احیاء شد.

صالحیان با اشاره به برگزاری بیش از 700 نماز جمعه در سراسر کشور یادآور شد: این فریضه مستحکم عبادی سیاسی دشمن‌شکن به امر مقام معظم رهبری در ده‌ها کشور خارجی به کوری چشم دشمنان اسلام اقامه می‌شود.

وی تعداد برگزاری نماز جمعه در استان اصفهان را 67 مورد ذکر و تصریح کرد: امروز با تأسیس نماز جمعه در شهر نوش‌آباد تعداد نماز جمعه‌های این استان به 68 نماز جمعه افزایش یافت.

به گفته وی، تأسیس نماز جمعه در شهر نوش‌آباد که در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت خود بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و مراسم پرشور و شعور عزاداری محرم حسینی آنها در ارادت به اهل بیت(ع) در کشور مثال‌زدنی است، ضرورتی بود که با درخواست و پیگیری شهروندان و مسئولان آن به ثمر نشست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان از زحمات و تلاش‌های پیگیر امام جمعه شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و دیگر مسئولان اجرایی در تأسیس نماز جمعه نوش‌آباد تقدیر کرد.

در پایان مراسم نیز حکم حجت‌الاسلام سید حسین علوی به عنوان امام جمعه شهر نوش‌آباد را که به امضای حجت‌الاسلام تقوی رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور رسیده، قرائت شد.

مراسم معرفی امام جمعه شهر نوش‌آباد با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، مسئولان شهرستان آران و بیدگل و کاشان و اهالی مؤمن، متعهد و ولایت‌مدار این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول