اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

مسئولان در خط مقدم جبهه فرهنگی نماز جمعه باشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان خواستار حضور مسئولان در خط مقدم جبهه فرهنگی نماز جمعه شد.

مسئولان در خط مقدم جبهه فرهنگی نماز جمعه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی چهارشنبه شب در مراسم آغاز فعالیت رسمی شصت و هشتمین نماز جمعه استان اصفهان در شهر نوش‌آباد اظهار داشت: نماز جمعه یک فیض عظیم از سوی خدا و باب رحمت واسعه الهی است که توفیق اقامه این فریضه بی‌بدیل و بی‌نظیر نصیب مردم نوش‌آباد نیز شده است.

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه دریایی پربرکت از حکمت، رحمت، تعلیم و تربیت، اخلاق، صفا، وحدت ،همدلی و صمیمیت است، خاطرنشان کرد: خداوند ضمن دعوت به این فریضه ارزشمند، در آیه‌ای از سوره جمعه حتی اقدام به برپایی آن را با واگذار کردن کسب و کار و تجارت خواستار شده و از کسانی که ندای روز جمعه را شنیدند نیز خواسته شده که شتابان به سوی این ذکر الهی بروند.

امام جمعه کاشان، فیض بردن نمازگزاران از سخنان خطیب جمعه را حائز اهمیت دانست و افزود: استفاده از سخنان امام جمعه در دو خطبه عامل پاکسازی و آلایش روحی و همچنین مایه آرامش و اطمینان افراد است.

نمازی اضافه کرد: مواعظ اخلاقی خطیب نماز جمعه، نمازگزاران را از غفلت و فراموشی دور کرده و مانع خطا، لغزش و آلودگی آنها به گناهان می‌شود.

وی، دعوت به ایمان و تقوا را کلید سعادت و عامل رستگاری و نجات انسان دانست و گفت: نمازگزاران با شرکت هر هفته در نماز جمعه علاوه بر دستیابی به آرامش، تزکیه و پالایش روحی با کنار هم قرار گرفتن صمیمانه و با محبت خود اتحاد و انسجام آحاد جامعه را افزایش می‌دهند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به محتوای خطبه‌های نماز جمعه یادآور شد: از آنجا که انسان اهل فراموشی، غفلت، خطا، لغزش و ارتکاب معاصی است وظیفه امام جمعه در خطبه اول بر مبنای دعوت به پاکی، طهارت و پرهیز از گناه مطرح می‌شود.

نمازی سپس به چگونگی طرح مباحث در خطبه دوم نماز جمعه پرداخت و متذکر شد: وظیفه امام جمعه در خطبه دوم نیز اطلاع‌رسانی در مورد مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور و جهان اسلام است تا مردم نسبت به حوادث روز جامعه و مشکلات آن و همچنین دنیای پیرامون خود هوشیار و بیدار باشند.

وی، استفاده اقشار مختلف مردم در نماز جمعه به ویژه نسل جوان از مباحث اخلاقی خطیب را عامل احیای ارزش‌های اخلاقی دانست و گفت: جوان به واسطه بهره‌مندی از این مواعظ و نصایح حکمی و اخلاقی از آلودگی به گناه، خلاف، مسائل ضد ارزشی و غیراخلاقی دوری می‌کند و در نتیجه از وقوع فساد و فحشا در جامعه پیشگیری می‌شود.

نمازی، فریضه عبادی سیاسی جمعه را از اذکار خداوندی قلمداد کرد که آثار و برکات آن جامعه را در برابر بسیاری از مسائل واکسینه می‌کند.

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات سه ساله افرادی که برای برپایی نماز جمعه در شهر نوش‌آباد تلاش کردند، متذکر شد: مردم این شهر، سنگر نماز جمعه را با حضور وحدت‌آفرین، پرشور و با شکوه خود حفظ و از برگزاری این فریضه حمایت و پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/2406/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول