اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر طبس:

تیم اسکان اضطراری طبس به مناطق زلزله‌زده زهان اعزام شدند

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس گفت: از ساعات اولیه صبح امروز یک تیم 24 نفره اسکان اضطراری به همراه تجهیزات لازم به مناطق زلزله‌زده زهان اعزام شده و هم‌اکنون خدمات خود در منطقه را آغاز کرده‌اند.

تیم اسکان اضطراری طبس به مناطق زلزله‌زده زهان اعزام شدند

حسینعلی فخاری دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: درپی اعلام خبر وقوع زمین‌لرزه به بزرگی 5.5 ریشتر در استان خراسان‌جنوبی، جمعیت هلال احمر شهرستان طبس از حدود ساعت دو بامداد امروز با اعلام فراخوان، حدود 50 نفر از امدادگران متخصص خود را در حالت آماده‌باش قرار داد که 24 نفر آن‌ها در ساعات اولیه صبح امروز به مناطق زلزله‌زده زهان در استان خراسان‌جنوبی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه تمامی امدادگران اعزام شده کاملاً متبحر و همگی دارای مدرک تخصصی اسکان اضطراری هستند، ادامه داد: این تعداد امدادگر به وسیله یک دستگاه مینی‌بوس و یک دستگاه خودروی پی‌کاپ به همراه لوازم اسکان اضطراری و تجهیزات انفرادی امداد به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و هم‌اکنون با حضور در منطقه خدمات خود را آغاز کرده‌اند.

احمد طالبیان مقدم فرماندار شهرستان طبس نیز در گفت‌وگوی جداگانه‌ای بیان کرد: نیروها و امکانات ستاد مدیریت بحران شهرستان طبس در حالت آماده قرار دارد اما تا این لحظه از سوی ستاد مدیریت بحران استان یزد اعلام نیاز نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ شب گذشته زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.5 ریشتر برخی از روستاهای استان خراسان‌جنوبی را لرزاند و خسارت‌هایی نیز وارد کرد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها جستجوی نجات در ساعت سه بامداد به اتمام رسیده است و تاکنون در اثر این زمین‌لرزه شش نفر کشته و 23 نفر مجروح شده‌اند و 180 خانوار نیز که خانه‌های آن‌ها تخریب شده شناسایی و چادرهای امدادی در اختیارشان قرار گرفته است.

در اثر این زمین‌لرزه 16 روستا خسارت دیده‌اند که از این تعداد پنج روستا کاملاً‌ تخریب شده است.

تاکنون 12 پس‌لرزه در مناطق زلزله‌زده به وقوع پیوسته که بزرگی این پس‌لرزه‌ها دو ریشتر بوده است.

انتهای پیام/90001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول