اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد خبر داد

افزایش 42 درصدی درآمدهای مصوب نقدی شهرداری مشهد در سال 91

خبرگزاری فارس: مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد از افزایش 42 درصدی درآمدهای مصوب نقدی شهرداری مشهد در سال91 نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 42 درصدی درآمدهای مصوب نقدی شهرداری مشهد در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد آذری ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: در چند سال گذشته با افزایش و رشد چشمگیر فعالیت‌های شهرداری به ویژه در زمینه خدمات شهری، توسعه و عمران شهری لزوم توجه به تأمین منابع مالی به ویژه درآمدهای پایدار و مستمر و مشارکت با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی مورد توجه و تأکید جدی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه منابع مالی شهرداری از محل منابع داخلی و غیردولتی است، خاطر نشان کرد: با افزایش سطح خدمات‌دهی به شهروندان و زائران شهرداری ناگزیر است منابع مالی مورد نیاز خود را متناسب با نیازها افزایش داده تا این فعالیت‌ها به موقع و به نحو مطلوب انجام پذیرد.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد بیان کرد: ردیف‌ها و روشهایی که شهرداری از محل آنها اقدام به تأمین منابع مورد نیاز می‌کند شامل درآمدهای حاصله از محل عوارض ملی و محلی، تسهیلات بانکی، مشارکت با بخش خصوصی، انتشار اوراق مشارکت، کمک‌های دولتی و ... است.

آذری با اشاره به اینکه کل بودجه پیش‌بینی شده در سال گذشته حدود 4 هزار و 700 میلیارد تومان بود، افزود: در سال جاری رقم کل بودجه پیش‌بینی شده به 5 هزار و 700 میلیارد تومان افزایش یافته است که از منابع مذکور، درآمدهای مصوب نقدی سال گذشته 1047 میلیارد تومان و سال 91، 1500 میلیارد تومان است.

وی همچنین به مقایسه آماری میزان تحقق درآمدهای شهرداری کدهای درآمدی در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته از مجموع درآمدهای تحقق یافته نقدی 7 درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده، 19 درصد از محل عوارض پروانه ساختمان، 34 درصد از محل جرایم و تخلفات ساختمان، 11 درصد از محل تغییر کاربری‌ها و 4 درصد از محل جرایم کمیسیون ماده 100 بوده که سرجمع 68 درصد درآمدهای تحقق یافته از محل درآمدها و عوارض ساختمانی بوده است.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد ادامه داد: تا پایان آبان ‌ماه سال جاری درآمدهای تحقق یافته نقدی، 8 درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده، 26 درصد از محل عوارض و پروانه‌های ساختمانی، 27 درصد از محل جرایم تخلفات ساختمانی، 15 درصد از محل تغییر کاربری‌ها و 5 درصد از محل جرایم کمیسیون ماده 100 بوده است.

آذری در تشریح این آمار و ارقام خاطر نشان کرد: بر اساس این آمار و اعداد مشخص می‌شود که درآمدهای حاصله از محل تخلفات ساختمانی در سال جاری کاهش یافته و در مقابل عوارض پروانه ساختمان افزایش داشته است این تغییر در کدهای درآمدی شهرداری بدان معنا است که سمت و سوی فعالیت‌های شهرداری بیش از گذشته نظام‌مند و قانون‌مند شده است.

وی تصریح کرد: تحقق درآمدهای شهرداری در 8 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد نسبتا مناسبی برخوردار بوده و با روند مذکور درآمدها به طور کامل تحقق می‌یابد.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه سیاست اصلی شهرداری مشهد تحقق درآمدهای پایدار است، ادامه داد: تکیه بر درآمدهای ناپایدار، مطلوب و مناسب مدیریت شهری نیست و هرگونه وقفه یا رکود در این زمینه به طور مستقیم فعالیت‌های شهرداری را تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا توجه و تکیه بر روش‌ها و راه‌های تأمین مالی شهرداری از محل درآمدهای پایدار بسیار ضروری بوده به همین منظور در ماه 174 قانون برنامه توسعه کشور و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

آذری بر سیستمی عمل کردن و نظام‌مند نمودن وصول درآمدهای شهرداری اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم روند تحقق درآمدهای شهرداری در طی سال روندی منطقی را طی کند و منحصر به ماه‌های آخر سال نباشد.

انتهای پیام/70001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول