اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تاکستان:

فضای کتابخانه‌ باید اشتیاق به مطالعه را افزایش دهد

خبرگزاری فارس: فرماندار تاکستان گفت: فضای بیرونی و درونی کتابخانه‌ها می‌تواند به گونه‌ای باشد که نه تنها اشتیاق به مطالعه را در افراد افزایش دهد بلکه اقشار مختلف را به سوی این مکان فرهنگی جذب کند.

فضای کتابخانه‌ باید اشتیاق به مطالعه را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، علی اکبریان فرماندار تاکستان در بیست و پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان اظهار داشت: نمای بیرونی کتابخانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که انرژی مطالعه و کتابخوانی را در شهر پراکنده سازد.

وی ابراز داشت: لازم است کتابخانه‌ها به عنوان اماکنی فرهنگی به جدیدترین و بهترین امکانات و خدمات مربوط مجهز باشند تا رضایت گروه‌های مختلف مراجعه‌کنندگان خود را جلب کنند.

اکبریان ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری «کتاب بوستان اندیشه‌هاست » بنابراین با مطالعه می‌توان با افکار و اندیشه‌های متنوع  انسان‌ها از نسل‌ها و فرهنگ‌های مختلف آشنا شد.

این مسئول عنوان کرد: حمایت مادی و معنوی از زحمات کتابداران و جدی گرفتن تلاش‌ها و زحمات آن‌ها نیز از مواردی است که می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در ارتقای سطح خدمات‌رسانی و افزایش مراجعات به کتابخانه‌ها داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فعالان در عرصه کتاب و کتابخوانی نیاز به پشتیبانی و دلگرمی دارند تا بتوانند فعالیت‌ها و اقدامات خود را با انگیزه بیشتری پیش ببرند.

اکبریان ضمن اشاره به جایگاه کتاب و مطالعه در شهرستان تاکستان اضافه کرد: برای حفظ ارزش‌ها و اصول فرهنگی باید بسیج همگانی صورت گیرد زیرا در حال حاضر دشمنان ایران اسلامی در کنار تحریم‌ها در حقیقت عمده هدف خود را کم‌رنگ کردن ارزش‌های فرهنگی کشورمان و جلوگیری از انتشار آن به همه نقاط دنیا قرار داده‌اند.

فرماندار تاکستان یادآور شد: با توجه به اهمیت مطالعه و ارتقای فرهنگ و نقش آن در توسعه پایدار جامعه، شایسته است برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در این زمینه انجام شده و تمامی مسئولان نسبت به این مهم احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

احمد دولتی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نیز در این جلسه برنامه‌ها و اولویت‌های این اداره کل را اعلام کرد.

کلثوم میرزاحسینی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های شهرستان در بیستمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ارائه کرد.

بیست و پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان با حضور اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام/2667/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول