اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:

همدان رتبه 12 سرانه کتابخانه در کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت:‌ در استان به لحاظ سرانه جمعیت در حال حاضر به ازای هر 27 هزار و 500 نفر یک کتابخانه داریم که رتبه 12 کشوری را از آن استان کرده است.

همدان رتبه 12 سرانه کتابخانه در کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ارشاد استعدادی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان با بیان اینکه هم اکنون 64 کتابخانه نهادی در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب 9 کتابخانه نهادی در استان وجود داشت که این مقدار قبل از دولت نهم 44 کتابخانه و امروز 64 کتابخانه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت بهره‌برداری تمامی پروژه‌های مرتبط مقدار کتابخانه‌های موجود در استان به 76 عدد خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به ارتقاء 45 درصدی استان در بحث کتابخانه‌ها تصریح کرد: در استان به لحاظ سرانه جمعیت در حال حاضر به ازای هر 27 هزار و 500 نفر یک کتابخانه داریم که رتبه 12 کشوری را از آن استان کرده است.

وی وجود چهار کتابخانه مشارکتی در استان را یاد آور شد و افزود: مجموع کتابخانه‌های مشارکتی و نهادی در استان 68 باب است که رتبه 18 را برای استان به همراه داشته است.

استعدادی، سرانه فضای مطالعه در استان را قبل از پیروزی انقلاب به ازای هر 100 نفر 59 سانتیمتر بیان کرد و ابراز داشت: این میزان قبل از دولت نهم یک متر و 13 سانتیمتر بود که امروز به ازای هر 100 نفر یک متر و 90 سانتیمتر شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: با افتتاح پروژه‌ها سرانه فضای مطالعه به 2 متر خواهد رسید.

این مسئول در پایان تعداد نسخه‌های موجود کتاب در کتابخانه‌های استان قبل از دولت نهم را 343 هزار و 939 جلد بیان کرد و اذعان داشت: در حال حاضر 664 هزار و 345 جلد کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

انتهای پیام/2499/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول