اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

21 میلیون دلار کالای صنعتی و معدنی از همدان صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: امسال 21 میلیون دلار کالای صنعتی و معدنی از گمرک همدان به 10 کشور جهان صادر شد.

21 میلیون دلار کالای صنعتی و معدنی از همدان صادر شد

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهارکرد: امسال نزدیک به 21 میلیون دلار کالای صنعتی و معدنی از طریق گمرک همدان به 10 کشور جهان صادر شد که این میزان 33 درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه صادرات این بخش از نظر وزنی 100 هزار و 106 تن بوده است، ادامه داد: از این میزان صادرات، 17 میلیون و 426 هزار دلار در زیرشاخه صنعت، 3 میلیون و 681 هزار دلار در زیرشاخه مواد شیمیایی و 20 هزار دلار نیز در زیرشاخه معدن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: صادرات بخش صنعت و معدن توانسته نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 23 درصد رشد داشته باشد.

وی تأکید کرد: سیمان مهمترین کالای این بخش بوده که با صادرات 6 میلیون و 462 هزار دلاری 8.7 درصد از صادرات استان را به نام خود کرده است.

فرشچی‌موحد ادامه داد: چینی‌آلات بهداشتی نیز با صادرات 2 میلیون و 132 هزار دلاری سه درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: ظروف تفلون با 2 میلیون و 187 هزار دلار و کاشی نیز با یک میلیون و 733 هزار دلار در رتبه‌های بعدی صادرات قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: در زیرشاخه مواد شیمیایی نیز رزین با یک میلیون و 886 هزار دلار، کالای مهم صادراتی این بخش به شمار می‌رود.

به گفته وی محصولات این بخش شامل 34 قلم کالاست که از طریق گمرک همدان به کشورهایی چون انگلستان، ارمنستان، ترکمنستان، گرجستان، ترکیه، پاکستان، عراق، امارات، اتیوپی و کنیا صادر شده است.

انتهای پیام/89002/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول