اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد

تجلیل از شیخ کرمعلی تنگستانی عالم گمنام بوشهری

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: در استان بوشهر بزرگان روحانی و عالمی داریم که با وجود 15 درجه اجتهاد از علمای بزرگ دین، ناشناخته مانده‌اند که نمونه آن شیخ کرمعلی تنگستانی است.

تجلیل از شیخ کرمعلی تنگستانی عالم گمنام بوشهری

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری صبح امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر با قدردانی از عوامل اجرایی این همایش اظهار داشت: شیخ کرمعلی تنگستانی 15 درجه اجتهاد از علمای بزرگی همچون آخوند خراسانی، آیت‌الله نائینی، آیت‌الله حکیم و ... دارد اما شاید در استان کمتر از پنج نفر ایشان را بشناسند.

وی افزود: همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر برگ زرین دیگری برای استان بوشهر در فضای ملی و بین‌المللی بود و روحانیت بوشهر در تاریخ خود همواره به عنوان یک روحانیت آگاه مظهر ایمان و تقوا، خورشید بیداری اسلامی، خدمت و مردمداری، مجاهدت و استواری در مقابل تهاجم بیگانگان مطرح بوده و دارای تالیف و نوآوری علمی و صاحب کتب قوی در علوم مختلف بوده‌اند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: روحانیت استان بوشهر در عرصه ولایت‌مداری پرچم‌دار دفاع از حریم ولایت در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

صفایی‌بوشهری تاکید کرد: روحانیت بوشهر دارای تاریخی گنجینه‌وار و معدنی پرارزش است و لازم بود این گنجینه بازگشایی شود.

وی افزود: روحانیت بوشهر دارای روحیه و رویه‌ای بوده که تجسم سلوک و مسلک بزرگان و ائمه اطهار (ع) بوده است و همین امر موجب شد تا در همایشی از این بزرگان تجلیل کنیم.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: متاسفانه اسناد روحانیت استان بوشهر به خاطر عدم مدیریت صحیح از همان ابتدا به خوبی نگه‌داری نشد اما بعد از انقلاب مجموعه‌های خوبی فراهم آمده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه دچار کمبود جدید در زمینه آثار مکتوب و تصاویر بزرگان روحانی استان بوشهر هستیم، گفت: همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر آغازی است برای احیای تاریخ روحانیت و جمع‌آوری تولیدات و آثار روحانیت استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: این همایش در سطح ایران مورد توجه قرار گرفت و بوشهری‌های مقیم خارج از استان از این همایش ابراز خوشحالی می‌کردند.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: روحانیت استان بوشهر باید به سمت پژوهش و دانش‌بنیانی حرکت کنند و از جوانان طلبه پژوهشگر نیز باید حمایت کنیم.

انتهای پیام/66001/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول