اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج مداحان آبادان خبر داد

نوحه‌خوانی در استقبال از ضریح امام حسین(ع) در آبادان

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج مداحان آبادان گفت: بیش از 18 مداح آبادانی در مراسم استقبال از ضریح امام حسین(ع) در منطقه، مراسم نوحه خوانی و عزاداری را برگزار می‌کنند.

نوحه‌خوانی در استقبال از ضریح امام حسین(ع) در آبادان

پرویز خردمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: همزمان با ورود ضریح امام حسین(ع) به شهرستان آبادان بسیج مداحان به اجرای مراسم نوحه خوانی و عزاداری همراه با شور حسینی در منطقه پرداخته و زوار و مهمانان منطقه را در این مراسم همراهی می‌کنند.

وی افزود: بیش از 18 مداح از شهرستان آبادان در طول مسیر با هیئت‌ و گروه‌های مختلف همراهی کرده و در مکان‌‌های اصلی اسکان و ورود ضریح مردم را همراهی می‌کنند.

مسئول بسیج مداحان شهرستان آبادان ادامه داد: مداحان انتخابی از زیر مجموعه‌های بسیج مداحان، هئیت رزمندگان و سپاه آبادان بوده و در مراسمات مختلف در صدا و سیمای آبادان برنامه اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای مراسم نوحه‌خوانی و عزاداری به زبان‌های عربی و فارسی گفت: سه تا چهار نفر از مداحان شهرستان آبادان به زبان عربی به نوحه خوانی و عزاداری می‌پردازند.

خردمند ادامه داد: همچنین سه دستگاه خودروی سیار نوحه خوانان را همراهی کرده که در ورودی شهر و میدان ثامن‌الائمه یک خودرو و در مسیر اصلی و میان جمعیت در همراهی با کاروان زائران ضریح امام حسین(ع) دو خودرو دیگر شهروندان آبادانی را همراهی می‌کند.

وی اضافه کرد: بلوار ساحلی شهرستان آبادان نیز مکان اصلی مداحان و نوحه‌خوانان اهل بیت(ع) بوده که به مدت دو تا پنج ساعت برای زوار آبادانی دیگر هم وطنان مراسم نوحه خوانی و عزاداری را اجرا می‌کنند.

مسئول بسیج مداحان شهرستان آبادان در پایان گفت: مداحان جوان در کنار مداحان با تجربه برنامه‌های این روز را با شور و هیجان ویژه برگزار کرده و این مهمان گرانقدر را بدرقه می‌کنند.

انتهای پیام/72002/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول