اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

کاهش 35 درصدی تصادفات فوتی و جرحی در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل خبر از روند نزولی و کاهش 35 درصدی تصادفات جرحی و فوتی در اردبیل داد.

کاهش 35 درصدی تصادفات فوتی و جرحی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در جلسه نحوه اجرای طرح‌ زمستانی راه و شهر‌سازی و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان در اردبیل اظهار داشت:‌ بر اساس گزارش سازمان هواشناسی در طول هفته جاری دو توده هوای بارش‌زا وارد استان اردبیل خواهد شد که شایسته آن است از هم اکنون تدبیر لازم را به کار گیریم تا آسیب‌ها و خطرات به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از راهدارخانه‌های مستقر در حوزه استحفاظی و پاسگاه‌های انتظامی بین راهی مرکز استان داشتیم تاکید کردیم تا در آستانه فصل زمستان با دستگاه‌ها و تجهیزات آماده و مجهز در خدمت‌رسانی به هموطنان تدارکی مطلوب دیده شود.

فرماندار اردبیل یادآور شد: ایمن‌سازی راه‌ها و آمادگی راهدارخانه‌ها در طول محورهای مواصلاتی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

اکبری گفت: در آستانه ورود به فصل زمستان و تغییر شرایط جوی به ویژه بارندگی‌ها و برودت هوا در منطقه قرار داریم که شایسته است دستگاه‌های امدادی آمادگی خود را ارتقا دهند.

این مسئول بیان داشت: اقدامات اساسی با هدف کنترل راه‌ها و ایمن‌سازی در طول محورهای مواصلاتی، اطلاع‌رسانی به موقع و کارشناسی در طول راه‌های مواصلاتی و نیز مراقبت پلیس راه و اداره حمل و نقل و پایانه‌ها می‌تواند از احتمال قانون‌گریزی و یا تصادفات خسارت‌بار به شکل بهنگام جلوگیری کند.

فرماندار اردبیل بر برطرف کردن ضعف‌های آشکار و نواقصات موجود در محورهای مواصلاتی و همچنین حل کمبودها و معایب موجود در محور اردبیل ـ سرچم تاکید کرد.

اکبری به عنایت اخیر وزارت راه و شهرسازی در تامین اعتبار یک میلیارد تومانی به محور اردبیل ـ سرچم اشاره کرد و افزود: این اعتبار در حوزه لکه‌گیری،‌ ترمیم و بازسازی برخی مناطق در طول این محور، خط‌کشی و نصب علایم هشدار‌دهنده و تابلوهای راهنمایی و رانندگی صرف خواهد شد.

وی وظیفه دستگاه‌های عملیاتی و امدادی از جمله هلال احمر، پلیس راه و فوریت‌های پزشکی را خصوصاً در فصل بارندگی و سرما خطیر توصیف کرد و ادامه داد: با استقرار شبانه‌روزی و دایمی نیروهای این مجموعه‌ها می‌توان به ایمن‌سازی جاده‌ها، کاهش مشکلات، نگرانی‌ها و کاستن از چالش‌های پیشرو به حداقل ممکن امیدوار بود.

رئیس شورای حمل و نقل شهرستان اردبیل کاهش تصادفات جرحی و فوتی در اردبیل را از موفقیت‌های مجموعه خدمتگزاران در محورهای مواصلاتی استان برشمرد و تصریح کرد: تیم‌های راهداری در قالب کمیته کارشناسی باید نقاط حادثه‌خیز اما پر‌تردد را در محورهای مواصلاتی چهار‌گانه شناسایی کنند.

اکبری مجهز شدن محورهای مواصلاتی به سیستم‌های هوشمند تصویری را با هدف بالا رفتن سطح ضریب امنیت و استاندارد جاده‌ها بسیار مهم توصیف کرد و ابراز داشت:‌ این کار از سه سال پیش در مرکز استان آغاز شده است.

این مسئول ‌افزود: وجود این سیستم هوشمند در جاده‌های پر‌تردد در کاهش تصادفات بسیار موثر است به همین دلیل بکارگیری این سیستم در محورهای مواصلاتی اصلی و پر‌تردد جزو اولویت روش‌های کنترلی و نظارتی است.

فرماندار اردبیل تاکید کرد: با اتکا به اشکال نوین و ابزارهای جدید و مدرن برای مدیریت در ترافیک جاده‌ها شایسته است از وقوع اتفاقات ناگوار پیشگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری در پایان سخنان خود بکارگیری سیستم حمل و نقل هوشمند به ویژه باری ایمن‌سازی در محورهای اردبیل ـ سرچم را جزو موارد ضروری دانست و گفت: این سامانه با راه‌اندازی و بکارگیری سیستم‌های هوشمند نظارتی و تصویری می‌تواند نقاطی را که بیشترین برفگیری،‌ یخبندان و یا مسدود شدن را داراست و یا شرایط جوی متغیر در مناطق کوهستانی،‌ گردنه‌ها و نقاط پر‌تردد که مشکلات ترافیکی و ایمنی را شامل می‌شود زیر‌پوشش خدمات هوشمند تصویری و نظارتی خویش قرار دهد.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول