اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

حفاظت از محیط زیست یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: حفاظت از محیط زیست از طریق تغییر الگوهای مصرف در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد.

حفاظت از محیط زیست یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است

محمودعلی رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر مسئله اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست یکی از ارکان این مفهوم دینی است.

وی ادامه داد: حفاظت از محیط زیست لازمه توسعه پایدار است و در این مسیر باید به مفهوم اقتصاد مقاومتی به عنوان یک مفهوم دینی که می‌تواند رفتار اقتصادی و سبک زندگی ما را تنظیم کند، توجه کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به راه‌های تحقق توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: برای رسیدن به این اهداف باید الگوهای تولید، توزیع و مصرف در جامعه بازنگری جدی شود چرا که اگر بخواهیم اقتصادی پایدار و محیط زیست سالم و پاک داشته باشیم و عدالت اجتماعی تحقق پیدا کند، چاره‌ای جز ایجاد تغییر در این الگوها را نداریم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که با استفاده هوشمندانه، صرفه‌جویی و به کارگیری منابع مناسب، کارایی در امور را افزایش دهد، گفت: اگر در این مسیر حرکت کنیم، به طور حتم بسیاری از معضلات زیست محیطی کنترل می‌شود.

رکنی خاطرنشان کرد: برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی باید در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها هزینه‌های تخریب و آلودگی‌های زیست محیطی را مد نظر قرار دهیم که البته تحقق این اهداف بدون آموزش و بالا بردن سطح آگاهی مردم ممکن نیست.

وی تحقق این امور را نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی دانست و اظهار داشت: اگر فرهنگ ناب اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بر پایه مفاهیم دینی، مذهبی و اخلاقی شکل بگیرد، رشد کمی و کیفی در تمام سطوح و لایه‌های اجتماعی محقق شده و الگوی مناسب برای زندگی کنونی به دست می‌آید.

انتهای پیام/78006/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول