اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج:

طرح آرام‌سازی ترافیک به صورت پایلوت در کرج اجرایی شد

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از اجرای طرح آرام‌سازی ترافیک بصورت پایلوت در کرج خبر داد.

طرح آرام‌سازی ترافیک به صورت پایلوت در کرج اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، مهرداد فیروزبخت افزود: این طرح در حال حاضر در محدوده ترافیکی میدان جمهوری در حال اجراست.

وی با بیان اینکه، در این طرح کلیه ضوابط ایمنی به منظور کارائی هر چه بهتر آن رعایت شده است، افزود:  با اجرای این طرح و با بازگشایی دوربرگردان شمال در بلوار جمهوری همچنین انسداد قوس جنوب میدان جمهوری، عبور و مرور خودروها تسهیل می‌شود.

این مسئول در تشریح نحوه اجرای طرح آرام‌سازی ترافیک، بیان کرد: مطالعات صورت گرفته در این طرح شامل  آرام‌سازی ترافیک به روش ایجاد جزایر میانی است که علت این نامگذاری نیز نوع عملکرد این مهم می‌باشد که در اصطلاح جزیره ایمن نامیده می‎شود.

وی همچنین افزود:  بر اساس مطالعات موجود چنان چه حجم عبوری عابران پیاده از عرض معبر در حدود 200 الی 300 عابر در ساعت اوج باشد و دارای بیش از دو خط عبور در هر جهت همچنین سرعت عملکردی کمتر از 70 کیلومتر در ساعت باشد، استفاده از جزایر ایمن توصیه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در غیر این صورت از سایر روش‌های عبور عابرین نظیر پل‌ها و زیرگذرهای عابر پیاده استفاده خواهد شد.

فیروزبخت خاطرنشان کرد: مطالعات این طرح با استناد به متدهای علمی، استانداردهای رایج در جهان و ایران در قالب یک پکیج توسط حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک تهیه شده است.

وی افزود: طرح آرام‌سازی ترافیک با بررسی‌های کارشناسی دقیق و به صورت پایلوت در بلوار جمهوری در حال اجرا می‌باشد.

فیرزوبخت در تعریفی از طرح آرام‌سازی ترافیک گفت: این طرح از جمله طرح‌های ترافیکی است که با ایجاد تغییرات و تمهیدات فیزیکی همچنین استفاده از علایم دیداری و تجهیزات ترافیکی، رفتار رانندگان خودروها را کنترل و سرعت آنها را حین رانندگی کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: این طرح همچنین با کاهش طول تداخل مسیر عابر پیاده هنگام گذر از عرض معبر موجب افزایش امنیت عابران و کاهش خسارات مالی و جانی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: عبور از معابر عریض، بیش از سه خط عبور در هر جهت در داخل شهرها مخصوصاً هنگامی که پل عابر پیاده و چراغ راهنمایی وجود ندارد و حجم و سرعت حرکت خودروها نیز بالا است همواره دشوار و خطرساز است.

فیروزبخت عنوان کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، ایران در رده پنجم جهان از نظر میزان مرگ و میر عابران پیاده قرار دارد که این رتبه با توجه به جمعیت و وسعت و تعداد خودرو موجود در ایران و مقایسه با چهار کشور نخست چین، هند، روسیه و برزیل بسیار نگران‌کننده است.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول