اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اثرات خشکی دریاچه اورمیه در شهرستان آذرشهر

زمین‌های کشاورزی آذرشهر به وضعیت اورژانسی رسیدند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین‌های کشاورزی آذرشهر در اثر خشکی دریاچه ارومیه به حالت اورژانسی درآمده‌اند.

زمین‌های کشاورزی آذرشهر به وضعیت اورژانسی رسیدند

میرهادی قره‌سید امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: برای این حالت اورژانس انتقال آب از پایاب سد شهید مدنی به زمین‌های کشاورزی این شهرستان و لایروبی قنوات به عنوان راهکاری اورژانسی و کوتاه‌‌مدت پیشنهاد می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، اجرایی شدن این طرح‌ها را مستلزم تامین اعتباری معادل 320 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: انتقال آب از سد شهید مدنی به این اراضی 300 میلیار ریال و لایروبی قنوات آذرشهر 20 میلیارد ریال اعتبار می‌طلبد.

وی اجرایی شدن طرح انتقال آب از پایاب سد شهید مدنی را با 50 میلیارد ریال اعتبار ممکن دانست و تصریح کرد: با تامین این اعتبار می‌توان چراغ سبز آغاز این طرح را روشن کرد.

قره‌سید در ادامه از پیگیری نمایندگان استان برای اولویت‌بخشی بودجه آذربایجان‌شرقی به دلیل اثرات ناشی از خشک شدن دریاچه اورمیه خبر داد و گفت: با تحقق این امر شاهد تغییر و تحولات در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در رابطه با بحران دریاچه اورمیه افزود: این بحران زیست محیطی که در اثر شرایط آب و هوایی و یا هر دلیل دیگری اتفاق افتاده است باید مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد و با ارائه راهکار عملی و مناسب کنترل شود.

در شهرستان آذرشهر 211 قنات برای تامین آب کشاورزی - صنعتی و شرب مورد استفاده قرار می‌گیرند که از این تعداد 111 قنات مربوط به شهرستان ممقان است. 

انتهای پیام/60002/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول