اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی:

موسیقی پاپ در خراسان‌جنوبی جایگاهی ندارد/رونمایی از آلبوم موسیقی استان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به وضعیت موسیقی در استان اشاره کرد و گفت: موسیقی پاپ در خراسان‌جنوبی هیچ جایگاهی ندارد.

موسیقی پاپ در خراسان‌جنوبی جایگاهی ندارد/رونمایی از آلبوم موسیقی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مطهری‌فر عصر امروز در جمع مسئولان فرهنگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تنها موسیقی محلی و سنتی این استان که ریشه در مسائل اعتقادی ما دارد، جایگاه خود را حفظ کرده است.

وی افزود: برای تقویت جایگاه موسیقی پاپ نیز باید برنامه‌ریزی اصولی و درستی از سوی دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به برگزاری موسیقی مقامی هر ساله در استان اشاره کرد و افزود: این موسیقی تا پایان امسال نیز طبق سال‌های گذشته در سطح استان برگزار می‌شود.

مطهری‌فر ادامه داد: موسیقی باید طوری باشد تا به اعتلای فرهنگ دینی ما کمک کند و موسیقی که این کار را انجام ندهد مد نظر ما برای تقویت و حمایت نیست.

وی بیان داشت: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا از موسیقی حماسی نیز حمایت کنیم چرا که در حال حاضر جایگاه این موسیقی مغفول مانده است و نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تا پایان امسال آلبوم موسیقی استان نیز رونمایی می‌شود.

مطهری‌فر با بیان اینکه ساماندهی سایت‌های خبر استان در دستور کار این نهاد است، بیان داشت: در حال حاضر 25 سایت خبری بدون مجوز در حال فعالیت هستند.

وی به ساخت کتابخانه مرکزی استان اشاره کرد و یادآور شد: این کتابخانه با دو پروژه بزرگ دیگر از جمله تالار بزرگ شهر و پردیس سینمایی جزو مصوبات سفر سوم هیئت دولت بود که باید مجوز کمیسیون ماده 215 را اخذ می‌کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سال گذشته کتابخانه مرکزی و تالار بزرگ شهر این مجوز را اخذ کرد و در اولویت تأمین اعتبار قرار گرفت.

مطهری‌فر افزود: تالار بزرگ شهر در سال گذشته از 12 میلیارد تومان اعتباری که برای ساخت نیاز داشت، یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار گرفت.

وی یادآور شد: امسال قرار بود پروژه کتابخانه مرکزی اعتبار بگیرد که تاکنون این مهم محقق نشده و امید است تا پایان سال این اعتبار اختصاص یابد.

انتهای پیام/69002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول