اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

رشد 12 درصدی برداشت کیوی در آمل

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آمل از رشد 12 درصدی برداشت محصول کیوی در این شهرستان خبر داد.

رشد 12 درصدی برداشت کیوی در آمل

مرتضی امینی نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه در سال‌ جاری 2 هزار و 376 تن کیوی توسط کیوی‌کاران شهرستان آمل برداشت و روانه بازار مصرف شده است، بیان کرد: سطح کشت کیوی در شهرستان آمل به 171 هکتار رسید.

وی افزود: این در حالی است که سطح کشت کیوی بارآور نسبت به سال قبل هم با 12 درصد رشد، به 99 هکتار رسیده است.

امینی تصریح کرد: محصول کیوی در شهرستان آمل با رشد 12 درصدی سطح بارآور به 2 هزار و 376 تن رسید و تعداد بهره‌بردار آن نیز 166 نفر است.

وی با اعلام اینکه برداشت کیوی در شهرستان آمل از نیمه اول آبان ماه آغاز می‌شود، گفت: بهترین نوع صادراتی آن از نوع هایوارد است که به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

امینی بیان داشت: علی نادری از روستای میانرود آمل با عملکرد 48 تن در هکتار رتبه برتر تولید کیوی در استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های شاخص مرتبط با شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که در سال 1391 به مرحله بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: مرغداری مرغ مادر گوشتی شرکت کیمیا جوجه با تولید 30 هزار قطعه مرغ گوشتی با هزینه بالغ بر 14 میلیارد ریال و با 26 نفر اشتغالزایی در زمره این طرح‌ها قرار دارد.

امینی بیان کرد: پرورش ماهی سردآبی با تولید 10 تن در سال و با هزینه 1400 میلیون ریال و با اشتغال دو نفر به‌طور مستقیم نیز در سال‌ جاری به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: مرغ گوشتی محسن محسنی در رشکلا دابو با تولید ظرفیت 20 هزار قطعه و با هزینه 4000 میلیون ریال و تولید 50 تن گوشت سفید در سال و اشتغال‌زایی شش نفر نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به بهره‌برداری از سردخانه دو مداره شرکت پرواز کوهستان با ظرفیت 4000 تن و با هزینه بالغ بر 5/3 میلیارد تومان افزود: گلخانه مدرن تولید گل رز قلی‌زاده واقع در کیلومتر 30 آمل – تهران با تولید سالانه 5/2 میلیون شاخه بریده گل و اشتغال 32 نفر نیروی کار بطور مستقیم از طرح‌های مؤثر سال‌ جاری در بخش کشاورزی این شهرستان بوده است.

انتهای‌پیام/86011/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول