اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

دانش‌آموزان روستاهای محروم هرمزگان تغذیه رایگان شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان از تغذیه 120 هزار دانش‌آموز در روستاهای محروم هرمزگان خبر داد.

دانش‌آموزان روستاهای محروم هرمزگان تغذیه رایگان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمدی آخوندی امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: 120 هزار دانش آموز در یک هزار و 903 روستای محروم هرمزگان تغذیه رایگان شدند.

وی افزود: برای پوشش این تعداد دانش آموز بیش از هفت میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: هم اکنون توزیع اقلامی نظیر بیسکویت خشک، کیک و کلوچه به اتمام رسیده و مناقصه خشکبار نیز برگزار شده است.

به گفته آخوندی مناقصه شیر رایگان مدارس نیز برگزار و با انجام روند آن، کار توزیع شیر مدارس نیز آغاز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شرایط عرضه مواد خوراکی در بوفه مدارس نیز گفت: برابر دستورالعمل صادر شده، بوفه مدارس فقط مجاز به عرضه اقلام غذایی مغذی مورد تأیید کارشناسان هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام انتشار شیوه نامه انتخاب معلم نمونه ،بر مشارکت گسترده معلمان در این فرایند تاکید کرد.

آخوندی افزود: با توجه به نگرش وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه معلم مهم‌ترین مؤلفه تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت است، ستاد بزرگداشت مقام معلم بستر مشارکت معلمان را برای انتخاب معلم نمونه فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در این راستا بر این باوریم اگر در آموزش و پرورش به دنبال تحول و نوآوری هستیم باید مقام معلم و علم بیش از پیش مورد تکریم و تجلیل باشد.

به گفته آخوندی؛ معلم موتور محرکه نظام تعلیم و تربیت است و نقش آن در تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت در چارچوب سند نوین تحول بنیادین نقشی بی بدیل است.

وی  در ادامه خاطرنشان  کرد: در شیوه نامه جدید با نگرشی نوین سعی  شده است با توجه به جایگاه تخصصی و حرفه ای منابع انسانی  با تدوین شیوه نامه انتخاب معلمان نمونه و تعیین سنجه‌هایی برای سنجش توانایی‌ها و شایستگی ها (دانشی ،مهارتی و ارزشی) زمینه رقابتی سازنده براساس اهداف عمومی و اختصاصی مندرج در شیوه نامه فراهم شود.

انتهای پیام//ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول